عملیات شهادت‌طلبانه شهید علقم پاسخی به تجاوز اشغالگران به جنین

عملیات شهادت‌طلبانه شهید علقم پاسخی به تجاوز اشغالگران به جنین
يکشنبه 9 بهمن 1401 - 19:42

تفاوت میان فلسطینی‌هایی که از سرزمین خود دفاع می‌کنند و غاصبان صهیونیست بسیار است، شهید «خیری علقم» عملیات قهرمانه خود را برخلاف اشغالگران صهیونیست بدون آسیب رساندن به هیچ زن و کودکی انجام داد.

العالم - كشكول

عملیات قهرمانانه خیری علقم جوان در قدس اشغالی که به هلاکت دستکم 8 شهرک نشین اسرائیلی منجر شد 24 ساعت پس از یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه جنین و شهادت 9 نفر از جمله یک زن مسن رخ داد.

شهید «خیری موسی علقم» 21 ساله 19 نوامبر 2001 به دنیا آمد و در منزل پدری اش در منطقه الشیاح در روستای الطور در شرق مسجد الاقصی زندگی می کرد و دومین فرزند از هفت خواهر و برادر بود.

شهید علقم به نام پدربزرگش شهید «خیری علقم» نامگذاری شد. وی 13 مه 1998 در سن 51 سالگی بر اثر ضربات چاقو یک شهرک نشین اسرائیلی در محله «میه شعاریم» الحریدی، در قدس اشغالی، در حال رفتن به محل کار خود به شهادت رسید.

خیری پدربزرگ، سرپرست یک خانواده 9 نفره بود که بزرگترین آنها 22 ساله و کوچکترین آنها دو ساله بود. در سال2001یکی از پسرانش صاحب فرزند شد و نام پدر شهیدش «خیری علقم» را بر وی گذاشتند.

اگرچه شهید خیری علقم نوه شخصی است که توسط یک شهرک نشین اسرائیلی به ضرب چاقو شهید شد و علیرغم اینکه عملیات قهرمانانه وی در روز جمعه یک روز پس از کشتار اسرائیل انجام شد که جان تعدادی از مردم بی گناه از جمله یک زن مسن را گرفت اما این شهید عملیات خود را بدون آسیب رساندن به هیچ زنی حتی اسرائیلی انجام داد، به گونه ای که یک زن اسرائیلی در محل عملیات بود که علقم به او گفته بود برو و نترس زیرا وی زنان را نمی کشد.

ویدئویی از صحبت‌های این زن اسرائیلی و دخترش با خبرنگاران شبکه‌های اسرائیلی در شبکه های اجتماعی پخش‌شده است.

تفاوت زیادی است میان فلسطینی که از سرزمین خود دفاع می کند و اسرائیلی که زمین را غصب می کند و زنان و کودکان و سالمندان و بی گناهان را می کشد اما رسانه های کور غربی، فلسطینی ها را تروریست معرفی می کنند و بدتر از آن این که برخی کشورهای عربی منطقه، عملیات قدس را محکوم کردند، بدون اینکه جنایت اردوگاه جنین را که یک روز قبل از آن انجام شد، محکوم کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها