عضو کنگره آمریکا: با ادامه ریاست جمهوری بایدن، باید منتظر تقابل چین و تایوان باشیم

عضو کنگره آمریکا: با ادامه ریاست جمهوری بایدن، باید منتظر تقابل چین و تایوان باشیم
دوشنبه 10 بهمن 1401 - 13:19

عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا با انتقاد از آنچه ضعف بنیه نظامی آمریکا خواند، گفت: سیاست غلط دولت بایدن در خروج از افغانستان به جنگ روسیه و اوکراین انجامید و با ادامه حضورش در کاخ سفید نیز احتمال درگیری چین با تایوان در شرق دور بسیار محتمل خواهد بود.

العالم - آمریکا

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» به نقل از «مایکل مکال» (Michael McCaul) نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان نوشت: «با بودن جو بایدن در کاخ سفید خطر درگیری چین با تایوان "بسیار بالا" است».

این نماینده جمهوریخواه با بیان اینکه آمریکا باید خود را برای این موضوع آماده کند، افزود: این مساله را می توان پیش بینی کرد که تا وقتی بایدن بر سرکار است و با توجه به عملکرد ضعیف وی در خروج از افغانستان که منجر به حمله پوتین به اوکراین شد، احتمال درگیری چین با تایوان در منطقه هند و اقیانوسیه بسیار بالا است.

مایکل مکال (Michael McCaul) نماینده ایالت تگزاس

براساس این گزارش، گفته های این نماینده مجلس نمایندگان آمریکا بدنبال اظهارات هفته گذشته «مایک مینیهان» (Gen. Mike Minihan) ژنرال چهارستاره نیروی هوایی آمریکا است که به شبکه خبری «ان بی سی نیوز» گفته بود که به باور وی آمریکا تا سال ۲۰۲۵ در جنگ با چین خواهد بود.

بنابراین گزارش مکال درباره این اظهار نظر گفت که امیدوار است این گفته اشتباه باشد، اما متاسفانه فکر می کنم که این ژنرال درست می گوید.

آمریکا عاجز از تقابل با چین

این نماینده کنگره آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: بسیار نگران هستم که چنانچه آمریکا خود را وارد درگیری چین با تایوان کند، طی یکهفته با کمبود موشک های دوربرد نقطه زن و تسلیحات پیشرفته مواجه شود، چراکه برخی بررسی ها نشان داده زرادخانه تسلیحاتی آمریکا با ورود در جنگ با چین در تنگه تایوان، طی یکهفته تهی خواهد شد.

این گزارش می افزاید: مطالعات جدید نشان می‌دهد که آمریکا آمادگی لازم برای جنگ با چین را ندارد و تعهد آمریکا برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین اکنون کمبودهای صنایع دفاعی آمریکا را آشکار ساخته است.

این نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به این مساله، گفت: صنایع پایه دفاعی آمریکا از هم گسیخته است، من خود سه سال پیش فروش تمامی تسلیحات نظامی خارجی را امضا کرده ام چرا که قرار بود آنها راهی تایوان شوند، بنابراین ما به عامل بازدرندگی نیازمندیم، اما اگر سلاحی نداشته باشیم، این مساله وجود نخواهد داشت (چرا که این تسلیحات با سیاست دولت بایدن برای جنگ اوکراین اختصاص داده شده اند).

ایرنا

پربیننده ترین خبرها