خودداری نتانیاهو از تائید یا تکذیب نقش تل آویو در حمله ناموفق به اصفهان

خودداری نتانیاهو از تائید یا تکذیب نقش تل آویو در حمله ناموفق به اصفهان
چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 11:36

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهان تحریم های فلج کننده و تهدید نظامی علیه ایران شد و از تائید یا تکذیب دخالت این رژیم در حمله به یکی از مجتمع های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان خودداری کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان در ارتباط با موضع خود در قبال ایران با تکرار ادعاهای پوچ خود درمورد برنامه هسته ای ایران، مدعی شد: اگر رژیم های سرکشی (قصد دستیابی به) سلاح هسته ای را داشته باشند، ۱۰۰ توافقنامه هم با آنها امضا کنید، فایده ای ندارد.

وی افزود: تنها ترکیبی از تحریم های اقتصادی فلج کننده می تواند جلوی دستیابی به سلاح های هسته ای را بگیرد؛ اما مهمترین چیز، تهدید نظامی معتبر است.

به نوشته سی ان ان، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این گفت و گو اعلام کرده است که تل آویو "علیه ساخت برخی جنگ افزارها" در ایران اقدام کرده است. وی با این حال از تائید یا تکذیب دست داشتن این رژیم در حمله اخیر به اصفهان خودداری کرد.

سی ان ان به نقل از نتانیاهو نوشت: «من هرگز در مورد عملیات بخصوصی اظهار نظر نمی کنم. هر وقت انفجاری در خاورمیانه رخ می دهد گردن اسرائیل می افتد و یا مسئولیت آن متوجه اسرائیل می شود. (این انفجارها) گاهی اوقات کار ماست و گاهی اوقات کار ما نیست».

وی در مورد مذاکرات سازش با فلسطینیان نیز با اعلام در پیش گرفتن رویکرد جدیدی در این زمینه گفت: وقتی که مناقشه اعراب و اسرائیل به پایان رسید، می توانیم با فلسطینیها به یک صلح قابل اجرا دست یابیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین احتمال کمرنگ شدن احتمال دستیابی به صلح با وجود ساخت شهرک های صهیونیست نشین را به شدت رد کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شامگاه شنبه - هشتم بهمن - یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله ناموفق ریزپرنده‌ها قرار گرفت که یکی از آنها با اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

در بیانیه وزارت دفاع که به دنبال وقوع حادثه انفجار در یکی از صنایع دفاعی اصفهان منتشر شد، آمده است: این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده ها با موفقیت دفع شده است.

این بیانیه می افزاید: این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهد اقدامات مراکز ما برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت با شتاب و جدیت ادامه خواهد یافت و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در حالی که ارتش آمریکا هرگونه نقشی در این حمله را رد کرده، برخی مقام های آمریکایی که نامشان بیان نشده در رسانه‌هایی مانند وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز، اسرائیل را مقصر این حمله خواندند اما (تل‌آویو) نه این موضوع را پذیرفته و نه مداخله در آن را تکذیب کرده است.

با این وجود، شبکه صهیونیستی "کان" اعلام کرده که در پی این حمله ناکام و از ترس پاسخ انتقامی ایران به این حمله، در سرزمین های اشغالی اعلام آماده باش شده است.

در این گزارش آمده است که گردشگران، بازرگانان و مسئولان ارشد صهیونیستی در خارج و سفارتخانه ها و همچنین کشتی های تحت مالکیت رژیم صهیونیستی در خطر هستند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است که رژیم صهیونیستی از سناریوی حمله موشکی و یا پهپادی از خاک یمن و سوریه نیز در هراس است.

پربیننده ترین خبرها