حماس: از سودان می‌خواهیم از تصمیم عادی‌سازی روابط با اشغالگران بازگردد

حماس: از سودان می‌خواهیم از تصمیم عادی‌سازی روابط با اشغالگران بازگردد
جمعه 14 بهمن 1401 - 12:04

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای از مقامات سودان خواست از این مسیر اشتباه بازگردند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش حماس اعلام کرد که از بیانیه وزارت خارجه سودان درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز تأسف می‌کند و به‌ شدت آن را محکوم می‌نماید.

در بیانیه حماس آمده است: ما این گام را انحراف از موضع تاریخی و اصیل ملت سودان می‌دانیم که رویکرد عادی‌سازی روابط را رد می‌کند و از مردم فلسطین، عادلانه بودن آرمان این مردم، حقوق ملی آن‌ها، عربیت قدس و اسلامی بودن مسجد الاقصای شریف حمایت می‌نماید.

حماس تأکید کرد: اعلام وزارت خارجه سودان با تشدید جنایت‌‌های اشغالگران فاشیست علیه ملت فلسطین و کشتار حدود ۳۵ فلسطینی، از جمله زنان و کودکان، از آغاز سال جاری و همچنین سرقت زمین، توسعه‌شهرک‌نشینی، هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی به‌ویژه مسجدالاقصای شریف -قبله نخست مسلمانان- همراه بوده است. این اقدام سودان باعث حمایت بیشتر از اشغالگران برای ادامه دادن به جنایت‌، کارشکنی و اقدامات نژادپرستانه علیه ملت فلسطین می‌شود.

حماس گفت: ما بر رد هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم فاشیست صهیونیستی تأکید می‌کنیم و از سران سودان می‌خواهیم که از این مسیر اشتباه بازگردند؛ مسیری که تنها به نفع برنامه‌های اشغالگران خواهد بود و غایت آن، هدف قرار دادن وحدت امت است. این اقدام همچنین با عقیده و منافع ملت برادر سودان در تناقض می‌باشد.

طبق این گزارش، وزارت امور خارجه سودان روز گذشته اعلام کرد که برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به توافق رسیده است و طرفین با یکدیگر در مورد توسعه روابط در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها