حزب کنگره مردمی سودان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

حزب کنگره مردمی سودان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
جمعه 14 بهمن 1401 - 09:19

حزب کنگره مردمی سودان بیانیه‌ای شدیداللحن در واکنش به اظهارات اخیر درباره توافق عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صادر کرد.

العالم - آفریقا

حزب کنگره مردمی سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد، رسانه‌ها اخباری درباره تلاش و رویکرد برخی از ارکان دولت انتقالی برای عادی‌سازی روابط سودان با دشمن صهیونیستی منتشر کردند. این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که تلاش اخیر برخی از رهبران شورای حاکمیت انتقالی برای نادیده گرفتن مواضع ملت سودان در حمایت از مردم قهرمان فلسطین و حقوق مشروع آنها، ناکام مانده است.

حزب کنگره مردمی سودان تأکید کرد، تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تضاد با درخواست‌ها و ترتیبات رسمی برای دستیابی به گذار دموکراتیک و برقراری حکومت مردم است و این تلاش‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود و هدف آن این است که سودان با حمایت دشمن صهیونیستی و متحدانش، همچنان تحت حاکمیت نظامی باقی بماند.

همچنین در این بیانیه آمده است که دولت انتقالی حق موضع گیری در مسائل اساسی و سرنوشت ساز را ندارد زیرا وظیفه اصلی آن فراهم کردن زمینه برای انتقال قدرت به یک دولت مشروع و منتخب مردمی است.

طبق این گزارش، "ایلی کوهن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در راس یک هیات وارد خارطوم شد و با رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و گفت‌‌وگو کرد. او بعد از این دیدار اعلام کرد که تل‌آویو با خارطوم برای عادی‌سازی روابط به توافق رسیده است.

در همین راستا، وزارت امور خارجه سودان نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که برای عادی‌سازی روابط با "اسرائیل" به توافق رسیده است.

پربیننده ترین خبرها