آیا حملات صهیونیست‌ها به غزه نشان‌دهنده گسترش سیاست «تشدید تنش» است؟

آیا حملات صهیونیست‌ها به غزه نشان‌دهنده  گسترش سیاست «تشدید تنش» است؟
جمعه 14 بهمن 1401 - 17:45

راهبرد جدید اشغالگران صهیونیست گسترش سیاست «تشدید تنش» از کرانه باختری به غزه است اما این اقدام با واکنش مقاومت مواجه شد که بر آمادگی مقاومت فلسطین برای رویارویی با اشغالگران تأکید دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

ناظران مسایل فلسطین اعلام کردند که مقاومت فلسطین در غزه از زمان «تشدید تنش» در قدس اشغالی موضع روشنی داشته و تاکید کرده است که قدس، کرانه باختری و بقیه فلسطین را در برابر اشغالگری تنها نخواهد گذاشت و قطعا پاسخ مناسبی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

ناظران بر این باورند که اشغالگران می‌خواهند سیاست تشدید تنش را که در سرزمین‌های اشغالی پس از عملیات استشهادی اخیر در غزه اعمال کرده‌اند، به غزه نیز گسترش دهند؛ اما پاسخ مقاومت فلسطین به رهبران صهیونیستی تاکید می کند که آنها از هم اکنون شکست خورده اند.

کارشناسان تأیید کردند که کابینه افراطی نتانیاهو که خط مشی سیاسی آن را بن گویر تندرو تعیین می کند، با عملیات شهید «خیری» شکست خورد؛ این عملیات قهرمانانه به اشغالگران نشان داد که فلسطینی ها علیرغم تشدید اوضاع امنیتی توسط صهیونیست ها باز هم می توانند از سلاح در منطقه و قلب قدس اشغالی استفاده کنند و از تشدید تنش هرگز نمی ترسند.

ناظران امور فلسطین خاطرنشان کردند: سیاست‌های افراطی کابینه نتانیاهو منجر به تظاهرات علیه افراط‌گرایان در سرزمین‌های اشغالی و همچنین نگرانی شدید صهیونیست‌ها در شهرک‌ها شده است.

ناظران همچنین تأیید کردند که استراتژی نتانیاهو برای انتقال نبرد از کرانه باختری به غزه به این دلیل است که «تشدید تنش» را از «رویارویی رودررو» به «بمباران» آن سوی مرزهای غزه و سرزمین های اشغالی تبدیل نماید.

این کارشناسان افزودند: حمله مکرر به مردم فلسطین در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

ناظران گفتند که جهان یک هفته پیش شاهد کشتار بیرحمانه مردم فلسطین در اردوگاه جنین و اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی بود؛ کابینه افراطی به ریاست نتانیاهو و نیز بن گویر فکر می کردند که می توانند مقاومت در جنین را از بین برند، اما در انجام این کار ناکام ماندند.

ناظران امور فلسطین با تاکید بر غافلگیر شدن اشغالگران صهیونیست توسط مقاومت جوانان فلسطینی در کرانه باختری، خاطرنشان کردند: مقاومت باید پاسخی درخور و محکم به اشغالگری در تمامی اراضی اشغالی بدهد.

پربیننده ترین خبرها