چین: بالون رصد شده در حریم هوایی آمریکا، ماهیت غیرنظامی دارد

چین: بالون رصد شده در حریم هوایی آمریکا، ماهیت غیرنظامی دارد
جمعه 14 بهمن 1401 - 19:21

دولت چین در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا درباره شناسایی یک «بالون نظارتی چین» بر فراز آسمان ایالات متحده اعلام کرد، بالونی که در حریم هوایی آمریکا رصد شده است، کاربرد نظامی ندارد.

العالم - آسیا

وزارت خارجه چین عصر روز جمعه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا درباره شناسایی یک بالون متعلق به چین بر فراز آسمان ایالات متحده اعلام کرد، بالونی که در حریم هوایی آمریکا رصد شده است، ماهیت غیرنظامی دارد و برای رصد هوایی و تحقیقات علمی در نظر گرفته شده است.

پنتاگون دیروز اعلام کرد که یک «بالون نظارتی» که گویا متعلق به چین است را بر فراز شمال ایالات متحده آمریکا شناسایی کرده است.

همچنین صبح امروز مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که «ما در حال بررسی گزارش‌های منتشر شده هستیم و امیدواریم که هر دو طرف بتوانند با دقت و آرامش این وضعیت را کنترل کنند».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین کشوری مسئولیت‌پذیر بوده و همواره قوانین بین‌المللی را قویا رعایت کرده است و هیچ قصدی برای نقض قلمرو و حریم هوایی کشورهای مستقل ندارد.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا تأکید کرد که مطمئن است این بالون متعلق به چین است و گزارش شده که مقامات آمریکایی نسبت به این موضوع با پکن در ارتباط بوده‌اند و تمامی گزینه‌ها برای اقدامات بعدی روی میز هستند.

با این حال، پکن امروز (جمعه) مسؤولیت این بالون را برعهده نگرفت و این اتفاق در آستانه سفر آتی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به چین اتفاق افتاده است.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها