به رغم هشدار کره شمالی، رزمایش اف-۳۵ آمریکا با کره جنوبی برگزار شد

به رغم هشدار کره شمالی، رزمایش اف-۳۵ آمریکا با کره جنوبی برگزار شد
جمعه 14 بهمن 1401 - 19:21

همزمان با تشدید تنش‌ها در شبه جزیره، کره جنوبی اعلام کرد که در دریای زرد با مشارکت جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۲۲ آمریکا، یک رزمایش هوایی برگزار کردند.

العالم - آسیا

به رغم هشدار شدید کره شمالی به آمریکا درباره رزمایش نظامی هوایی مشترک واشنگتن با سئول، نیروی هوایی کره جنوبی روز جمعه (امروز) توضیحاتی درباره جزئیات برگزاری این رزمایش نظامی هوایی مشترک با آمریکایی‌ها ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، نیروی هوایی کره جنوبی با انتشار بیانیه خبر داد که جت‌های جنگنده اف-۲۲ و اف-۳۵ در این رزمایش که در دریای زرد برگزار شد، مشارکت داشتند.

طبق گزارش این رسانه دولتی کره جنوبی، رزمایش هوایی مشترک سئول و واشنگتن دو روز بعد از انجام رزمایش هوایی با مشارکت بمب‌افکن راهبردی «بی‌-۱ بی» آمریکا با نیروی هوایی کره جنوبی انجام شده است.

در بیانیه ارتش کره جنوبی آمده است: «رزمایش‌های ترکیبی این بار با هدف بهبود قابلیت‌های عملیاتی ترکیبی و قابلیت همکاری بین نیروی هوایی کره جنوبی و ایالات متحده انجام شد».

ارتش کره جنوبی با بیان اینکه رزمایش جدید ایالات متحده نشان دهنده اراده و توانایی غیرقابل تغییر برای اجرای تعهدات دفاعی خود در قبال کره جنوبی است، افزود: نیروهای کره جنوبی و ایالات متحده به تقویت رزمایش‌های ترکیبی برای دستیابی به قابلیت‌های پاسخگویی قوی و موضع گیری در برابر تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی ادامه خواهند داد».

رزمایش جدید نظامی آمریکا و کره جنوبی یک روز بعد از هشدار شدید‌اللحن وزارت خارجه کره شمالی در انتقاد از رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و ایالات متحده انجام شده است.

وزارت خارجه کره شمالی ضمن هشدار به ایالات متحده آمریکا تأکید کرد که تا زمانیکه این کشور به سیاست‌های خصمانه در قبال پیونگ‌یانگ ادامه دهد، این کشور به گفت‌وگو با واشنگتن هیچ‌گونه علاقه‌ای ندارد و هشدار داد که هرگونه اقدام نظامی آمریکا را بر اساس اصل «اتم به اتم» پاسخ خواهند داد.

پیش از این در جریان سفر اخیر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به سئول، این مقام ارشد دولت جو بایدن اعلام کرد که تعداد بیشتری از «دارایی‌های نظامی پیشرفته» واشنگتن در به منظور تضمین تعهد ایالات متحده به کره جنوبی در این کشور مستقر خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها