برگزاری مرحله دوم رزمایش هوایی کره جنوبی و آمریکا

برگزاری مرحله دوم رزمایش هوایی کره جنوبی و آمریکا
جمعه 14 بهمن 1401 - 21:47

مرحله دوم رزمایش هوایی کره جنوبی و آمریکا، باوجود هشدار کره شمالی درباره تحریک‌آمیز بودن این اقدامات، امروز جمعه برگزار شد.

العالم - آسیا

به نقل از یونهاپ، نیروی هوایی کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد: مرحله دوم رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی با هدف افزایش توانایی های عملیاتی و هماهنگی بین نیروهای دو طرف با حضور جنگنده های اف-۲۲ و اف-۳۵ بی برگزار شد.

بیانیه نیروی هوایی کره جنوبی، برگزاری مرحله دوم رزمایش مشترک با نیروی هوایی آمریکا را نشان‌دهنده عزم واشنگتن برای حمایت نظامی از سئول اعلام کرد.

در مرحله نخست، آمریکا و کره جنوبی یک رزمایش هوایی با مشارکت یک بمب‌افکن راهبردی بی-۱بی و جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ و اف-۲۲ در روز چهارشنبه تو بر فراز دریای زرد برگزار کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرد: این رزمایش مشترک اراده و قابلیت‌های آمریکا برای ایجاد بازدارندگی گسترده و قوی در مقابل تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی را نشان می‌دهد.

این رزمایش در حالی برگزار شد که کره شمالی، این رزمایش ها را تحریک آمیز و عامل افزایش تنش ها در شبه جزیره کره اعلام کرده و درباره تبعات آن به سئول و واشنگتن هشدار داده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اخیرا درباره «سناریوی خطرناک آمریکا که شبه جزیره کره را به یک زرادخانه بزرگ و منطقه جنگی پرمخاطره‌تر تبدیل می‌کند»، هشدار داد.

کره شمالی همچنین اعلام کرد که به هر گونه اقدام نظامی آمریکا با شدیدترین واکنش پاسخ خواهد داد و برای این کار راهبردها و امکاناتی همچون «مخرب‌ترین نیروی هسته‌ای» در اختیار دارد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا سه شنبه در سفر به سئول گفت که ایالات متحده تجهیزات نظامی پیشرفته‌تری به کره جنوبی ارسال خواهد کرد که جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۲۲ نیز در میان آنها خواهد بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها