دبیرکل جهاد اسلامی وارد قاهره شد/ رایزنی درباره خشونت‌ها و کابینه افراطی نتانیاهو

دبیرکل جهاد اسلامی وارد قاهره شد/ رایزنی درباره خشونت‌ها و کابینه افراطی نتانیاهو
شنبه 15 بهمن 1401 - 05:13

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین جمعه شب در سفری رسمی وارد قاهره پایتخت مصر شده است.

العالم-فلسطین اشغالی

النخاله به دعوت مصر برای گفت وگو در مورد برخی مسائل و موضوعات مهم راهی مصر شد.

جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد که النخاله جمعه شب در رأس هیأتی بلندپایه از این جنبش به دعوت رسمی مصر وارد قاهره شد.

هیأت جهاد اسلامی فلسطین قرار است در این سفر دیدارهایی با مقامات کشور مصر داشته باشند.

مصر از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز برای سفر به قاهره دعوت کرده است.

شبکه المیادین پیشتر به نقل از منابع آگاه گزارش داد، این هیأت مرکب از پنج عضو دفتر سیاسی در غزه و افرادی است که از خارج به همراه دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به مصر می روند.

این گزارش اعلام کرد که دیدار اعضای جنبش جهاد اسلامی با مقامات مصری نیز اوایل هفته آینده در قاهره صورت خواهد گرفت و مساله تشدید تنش با رژیم صهیونیستی در سایه دولت جدید تل آویو با مقامات مصری مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

این منابع به المیادین گفته بودند، حدود یک هفته بوده که رهبران جنبش جهاد اسلامی با کشورهای منطقه و دیگر کشورها تماس هایی را برقرار کرده و در آن رژیم صهیونیستی را مسؤول پیامدهای جنایت های این رژیم در جنین دانسته است.

این منابع اعلام کردند که جنبش جهاد اسلامی هشدار داده است که ادامه جنایت صهیویست ها در جنین اوضاع را به سوی انفجار پیش خواهد برد.

همچنین یک منبع مصری به شبکه "الغد" گفت که قاهره خواستار برگزاری جلسه‌ای فوری و مهم با رهبران جهاد اسلامی شده است.

این منبع اشاره کرد که قاهره در تلاش برای کاهش تنش و آرام‌سازی اوضاع در قدس است.

به گفته این منبع، دعوت قاهره برای برگزاری جلسه با رهبران جهاد اسلامی در راستای هماهنگی دائمی میان مصر و گروه‌های مقاومت فلسطین با هدف کاهش تنش و آرام‌سازی اوضاع در اراضی فلسطینی صورت گرفته است.

با یورش نظامیان صهیونیست در پنجشنبه خونین به اردوگاه جنین که در جریان آن ۲۰ فلسطینی شهید شدند، اوضاع در سرزمین های اشغالی ناآرام است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها