انتقاد سازمان ملل از تل‌آویو برای افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها

انتقاد سازمان ملل از تل‌آویو برای افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها
شنبه 15 بهمن 1401 - 20:29

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای افزایش و تسهیل صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها انتقاد کرد و آن را عاملی برای خونریزی بیشتر دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

«وولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز (شنبه) در بیانیه‌ای گفت که تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای افزایش و تسهیل صدور مجوز سلاح به شهرک‌نشینان تنها موجب خون‌ریزی بیشتر می‌شود.

به نوشته خبرگزاری صفا، در این بیانیه آمده است که "چنین تصمیمی تنها به خشونت بیشتر و کشته و زخمی شدن افراد بیشتری از هر دو طرف درگیری‌ها در فلسطین اشغالی می‌انجامد".

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین با بیان اینکه افزایش صدور مجوز سلاح موجب نقض حقوق بشر در منطقه خواهد شد، افزود: «در سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد رکورد شکنی در موارد قتل فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی بودیم و این وضعیت در سال ۲۰۲۳ هم به همین شدت ادامه یافته است».

این بیانیه پس از آن صادر شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پس از جلسه کابینه امنیتی شنبه هفته گذشته اعلام کرد که صدور مجوز حمل سلاح برای صهیونیست‌ها افزایش خواهد یافت.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که از تندروترین اعضای کابینه نتانتیاهو به شمار می‌رود، بانی این طرح است و این هفته با مقامات دیگر رژیم تل آویو در این خصوص جلسه خواهد داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها