گردان 'عقبه جبر' آغاز عملیات جهادی خود را اعلام کرد

گردان 'عقبه جبر' آغاز عملیات جهادی خود را اعلام کرد
شنبه 15 بهمن 1401 - 19:49

“گردان اردوگاه عقبه جبر”- وابسته به گردان‌های القسام- از درگیری‌های شدید میان مبارزانش و نیروهای اشغالگر اسرائیلی خبر داد که صبح امروز به این اردوگاه یورش بردند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع محلی اعلام کردند که اشغالگران اسرائیلی یک هفته پس از وقوع عملیات تیراندازی به سمت رستورانی اسرائیلی در جنوب اریحا، به اردوگاه عقبه جبر یورش برده و خانه‌های بستگان برخی مبارزان تحت تعقیب در این منطقه را مورد حمله قرار دادند.

گردان اردوگاه عقبه جبر، امروز- شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر در دستیابی به اهدافش شکست خورده و ناامید از این اردوگاه عقب‌نشینی کرد.

این گردان افزود: ما آغاز عملیات جهادی خود را اعلام می‌کنیم و با خدا عهد می‌بندیم که راه جهاد و مقاومت را ادامه دهیم. گردان‌های القسام همواره به ایستادگی در برابر این رژیم اشغالگر ادامه خواهد داد.

رزمندگان این گردان، برای نخستین بار و در جریان درگیری با نیروهای اشغالگر و دفع یورش آنها به این اردوگاه، در خیابان‌های اردوگاه عقبه جبر در اریحا رویت شدند.

این گردان در صفحه کاربری خود در تلگرام اعلام کرد که مبارزان آن در جریان مقابله با یورش نظامیان اسرائیلی، وراد درگیری‌های شدید با آنها شدند و به سمت آنها تیراندازی و مواد منفجره پرتاب کردند که در پی آن، برخی از نظامیان دچار جراحت‌های شدیدی شدند.

همزمان، خبرنگار نظامی روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت نوشت با توجه به مقاومت مسلحانه‌ای که ارتش در اردوگاه عقبه جبر در اریحا واقع در کرانه باختری مواجه شد، عملیات یگان ویژه و ارتش در این منطقه شباهتی به عملیات‌های اخیر نداشته است.

این خبرنگار نظامی تصریح کرد: نظامیان اسرائیلی از تحقق هدفشان در حمله به این اردوگاه در جنوب اریحا، که دستگیری عاملان عملیات تیراندازی به سوی یک رستوران صهیونیستی بود، ناکام ماندند و به جای آن، تنها توانستند ۱۵ فلسطینی را بازداشت کنند. به اذعان این خبرنگار، ده‌ها فلسطینی مسلح منتظر ورود نیروهای اسرائیلی بودند تا به سمت این نیروها تیراندازی کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها