هیات علمای فلسطین عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

هیات علمای فلسطین عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
شنبه 15 بهمن 1401 - 21:27

هیات علمای فلسطین سفر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به خارطوم پایتخت سودان و دیدار وی با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی در سودان به منظور عادی سازی روابط میان دو طرف را به شدت محکوم کرد.

العالمفلسطین

این هیات با انتشار بیانیه ای افزود: کسانی که به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی می آورند، مصداق این آیه شریفه هستند: ‏{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُم مِّنَ الْحَقِّ ‏يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ ۙ أَن تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِن كُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِي ۚ تُسِرُّونَ ‏إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنتُمْ ۚ وَمَن يَفْعَلْهُ مِنكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ}(اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، دشمن من و دشمن خود را به دوستى اختيار مكنيد. شما با آنان طرح دوستى مى‌افكنيد و حال آنكه ايشان به سخن حقى كه بر شما آمده است ايمان ندارند. و بدان سبب كه به خدا، پروردگار خويش ايمان آورده بوديد، پيامبر و شما را بيرون راندند. اگر براى جهاد در راه من و طلب رضاى من بيرون آمده‌ايد، در نهان با آنها دوستى مكنيد؛ و من به هر چه پنهان مى‌داريد يا آشكار مى‌سازيد آگاهترم. و هر كه چنين كند، از راه راست منحرف گشته است).

این بیانیه ادامه داد: اگر سازشکاران گمان می کنند که رابطه با این رژیم غاصب به آنها مشروعیت سیاسی می دهد یا باعث تثبیت پایه های حکومتشان می شود، دچار توهم شده اند و خود را فریب می دهند. آنها شتابان به طرف عادی سازی حرکت می کنند به این دلیل که فکر می کنند با این کار از خود محافظت می کنند و رضایت آمریکا و جهان غرب را به دست می آورند اما وقتی واقعیت آشکار شود و ملت ها و امت قیام کنند، متوجه توهمات خود خواهند شد؛ اما آن روز پشیمانی سودی برایشان ندارد.

هیات علمای فلسطین از شورای حاکمیت انتقالی خواست از این اقدام که فقط در خدمت رژیم صهیونیستی است و با منافع استراتژیک سودان در تضاد است، عقب نشینی کند و به خواسته های مردم سودان که این رویکرد را محکوم کردند، گردن نهد.

هیات علمای فلسطین همچنین یادآور شد که اقدام مردم سودان در زمینه محکوم کردن این دیدار شوم نشانه آن است که عادی ‌سازی با رژیم صهیونیستی شکننده و به دور از منویات امت اصیل ماست.

این هیات خواستار فعالیت های بیشتر مردم سودان برای اعلام مخالفت با عادی سازی شد که امت به ویژه کشور سودان را تهدید می کند.

وزارت امور خارجه سودان پیشتر اعلام کرده بود دولت این کشور در خصوص عادی‌سازی و توسعه و پیشبرد روابط در زمینه‌های مختلف، با اسرائیل به توافق رسیده‌ است.

پربیننده ترین خبرها