کانادا نخستین تانک «لئوپارد ۲» را به اوکراین ارسال کرد

کانادا نخستین تانک «لئوپارد ۲» را به اوکراین ارسال کرد
يکشنبه 16 بهمن 1401 - 05:16

وزیر دفاع کانادا شنبه شب اعلام کرد که این کشور نخستین تانک «لئوپارد ۲» را به اوکراین ارسال کرده است.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «آنیتا آناند» وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که این کشور نخستین دستگاه تانک «لئوپارد-۲» را با استفاده از یک هواپیمای ترابری نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

ژانویه گذشته آناند گفته بود که کانادا چهار دستگاه تانک آماده جنگ «لئوپارد - ۲» را به اوکراین خواهد فرستاد و نیروهای اوکراینی را در مورد نحوه استفاده از قابلیت زرهی جدید آموزش خواهد داد.

به گفته وزیر دفاع کانادا، تانک‌های آماده جنگ، به شدت زره پوش و بسیار محافظت شده هستند و تحرک و قدرت آتش آنها به اوکراین کمک می‌کند تا مناطق بیشتری را که توسط روسیه تصرف شده است، آزاد کند.

کانادا جمعه گذشته نیز اعلام کرد که ۵۴ فرد و نهاد مرتبط با روسیه را به دلیل «تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین» تحریم کرده است.

آمریکا و آلمان بعد از چند هفته فشار از سوی اوکراین و سایر متحدان غربی‌اش در زمینه ارسال تانک به اوکراین توافق کردند. پوتین و مقام‌های کرملین پیوسته غرب را به دلیل حمایت از کی‌یف مورد انتقاد قرار داده‌اند.

پیش تر کی‌یف هم زمان با تلاش‌های زیاد مسکو برای پیشرفت بیشتر در شرق اوکراین، توانسته بود از ۱۲ کشور غربی قول ارسال تانک‌های رزمی برای دفع حملات نیروهای روسیه را دریافت کند.

دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین گفته بود که دولتش انتظار دارد در نخستین مرحله، میان ۱۲۰ تا ۱۴۰ تانک ساخت غرب از ۱۲ کشور دریافت کند که شامل لئوپارد ۲ ساخت آلمان، چلنجر ۲ ساخت انگلیس و ام یک آبرامز ساخت ایالات متحده می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها