نبرد ناتو با روسیه در اوکراین؛

یک دیپلمات: کشورهای غربی 321 تانک به اوکراین تحویل می‌دهند

یک دیپلمات: کشورهای غربی 321 تانک به اوکراین تحویل می‌دهند
شنبه 8 بهمن 1401 - 09:41

سفیر اوکراین در فرانسه مشخص نکرد این تانک‌ها چه زمانی به کی‌یف تحویل داده می‌شوند، پیش از این آمریکا اعلام کرده بود که 31 تانک آبرامز M1 ، آلمان 14 تانک لئوپارد 2 A6 و انگلیس نیز 14 تانک چلنجر 2 به اوکراین ارسال خواهد کرد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از سی‌ان‌ان، سفیر اوکراین در فرانسه گفت کشورهای غربی بیش از 300 تانک به کی‌یف تحویل خواهند داد.
وادیم اوملچنکو در این خصوص به شبکه تلویزیونی BFM گفت: «تا امروز، بسیاری از کشورها به طور رسمی موافقت خود را برای تحویل 321 تانک سنگین به اوکراین رسمی کردند.»
او مشخص نکرد کدام کشورها این تانک ها را تحویل خواهند داد و درباره جزئیاتی از مدل‌های ارائه شده سخنی به میان نیاورد.
این رقم در حالی از سوی اوملچنکو اعلام می شود که ایالات متحده در هفته گذشته متعهد شد 31 تانک آبرامز M1 ارائه دهد و آلمان نیز با ارسال 14 لئوپارد 2 A6 موافقت کرد. پیش از این، انگلستان متعهد شده بود 14 تانک چلنجر 2 ارسال کند و لهستان از آلمان برای انتقال برخی از تانک های لئوپارد 2 ساخت آلمان - که در اختیار این کشور است - به اوکراین درخواست مجوز کرده بود.
زمان ورود این تانک ها به اوکراین هنوز مشخص نیست. اوملچنکو افزود تاریخ تحویل بسته به نوع تانک و کشور مبدا متفاوت خواهد بود و زمان بندی در دور آتی رایزنی ها بین اوکراین و کشورهای غربی تنظیم خواهد شد.
مصاحبه اوملچنکو در حالی انجام شد که کره شمالی، ایالات متحده و متحدانش را متهم کرد با ارسال تانک به اوکراین «بیش از پیش از خط قرمز عبور کرده اند».
کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در بیانیه‌ای گفت ایالات متحده «نیتی شوم برای تحقق هدف برتری‌جویی خود با گسترش بیشتر جنگ نیابتی به منظور نابودی روسیه دارد.»

پربیننده ترین خبرها