ده‌ها هزار صهیونیست علیه برنامه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند

ده‌ها هزار صهیونیست علیه برنامه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند
يکشنبه 16 بهمن 1401 - 08:25

اعتراضات گسترده هزاران صهیونیست به تغییرات قضایی پیشنهادی از سوی نتانیاهو برای پنجمین شنبه متوالی ادامه یافت.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رویترز، ده‌ها هزار اسرائیلی روز شنبه علیه برنامه تغییرات نظام قضایی کابینه جنجالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

این پنجمین شنبه متوالی است که مخالفان برنامه‌های کابینه بنیامین نتانیاهو به خیابان‌ها می‌آیند.

تظاهرات اصلی علیه طرح بنیامین نتانیاهو در شهر تل آویو برگزار شد. تظاهرات‌های کوچکتری در قدس اشغالی، حیفا و شهرهای دیگر در این روز برگزار شد.

یائیر لاپید، از رهبران مخالف کابینه بنیامین نتانیاهو، در سخنرانی خود در تظاهرات در حیفا گفت این افراد برای نجات رژیم آمده‌اند.

به ادعای بنیامین نتانیاهو، این اعتراضات توسط گروه‌های چپ‌گرا انجام می شود که حاضر نیستند نتایج انتخابات نوامبر گذشته را بپذیرند.

بنیامین نتانیاهو ششمین دوره نخست وزیری خود را با تشکیل یک ائتلاف از تندروهای مذهبی دست راستی که اکثریت را در پارلمان در دست دارند، آغاز کرده است.

منتقدان می‌گویند٬ طرح‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی برای اصلاحات در قوه قضائیه، کنترل قوه مجریه بر تعیین قضات و سایر مقام‌های دستگاه قضایی را افزایش و اختیارات دیوان عالی در زمینه لغو مصوبات و یا صدور حکم علیه اقدامات کابینه را محدود خواهد کرد.

این طرح‌ها، که کابینه ادعا می‌کند برای جلوگیری از نفوذ قضات ضروری است، با مخالفت شدید گروه‌هایی از جمله وکلا مواجه شده و نگرانی‌هایی را در میان فعالان حوزه تجارت ایجاد کرده و شکاف‌های سیاسی عمیق را در جامعه اسرائیل گسترش داده است.

پربیننده ترین خبرها