موانع در مسیر گفت و گو میان احزاب کرد عراق

يکشنبه 16 بهمن 1401 - 22:33

برگزاری انتخابات پارلمانی، تدوین فرمول جدید برای تقسیم درآمدها و رسیدگی به پرونده اختلافات با دولت فدرال از مهمترین موانع برای پایان دادن به بن بست سیاسی در اقلیم کردستان عراق است.

العالم – عراق

به گزارش خبرنگار العالم؛ براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته شده قرار بود دیداری میان نمایندگان حزب دمکرات و اتحادیه میهنی انجام شود اما بنا به دلایلی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

«صبحی المندلاوی» یکی از اعضای حزب دموکرات کردستان به خبرنگار العالم گفت: اتحادیه میهنی در زمینه موضوعاتی مانند قوه قضائیه با حزب دمکرات اختلاف دارد.

«محمود خوشناو» عضو اتحادیه میهنی نیز به خبرنگار العالم گفت که نمی خواهیم اوضاع مانند زمان حاضر باقی بماند بلکه می بایست تغییراتی ریشه‌ای در سطوح اقتصادی، سیاسی، امنیتی و مدیریت حکومت اقلیم کردستان انجام شود به ویژه که بی عدالتی در توزیع درآمدها و اجرای پروژه ها در مناطق تحت نفوذ دو حزب باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

بسیاری معتقدند که باید میانجیگری داخلی یا خارجی برای حل مشکلات انجام شود و طرفین مجددا دور میز گفتگو بنشینند اما آیا قادر هستند به راه حلی برای حل اختلاف برسند یا اینکه تنش ها افزایش می یابد و سقف خواسته ها بالا می رود؟

پربیننده ترین خبرها