شیخ قاووق: لبنان دیکته‌های خارجی درباره ریاست‌جمهوری را تحمل نمی‌کند

شیخ قاووق: لبنان دیکته‌های خارجی درباره ریاست‌جمهوری را تحمل نمی‌کند
يکشنبه 16 بهمن 1401 - 22:09

عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه این کشور برای انتخاب رئیس جمهور به خارج امید نبسته است، تأکید کرد که تنها را‌ه حل، توافق ملی است.

العالم - لبنان

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان بر تمایل این کشور برای کاهش درد و رنج مردم لبنان و تلاش برای تسریع در روند انتخاب رئیس جمهور با هدف نجات کشور و توقف فروپاشی آن تأکید کرد.

وی گفت که لبنان برای انتخاب رئیس جمهور به خارج امید نبسته است بلکه امید آن به گفت‌‌وگو و توافق داخلی است.

بنابر گزارش شبکه المنار، شیخ قاووق تصریح کرد: «لبنان دیکته‌های خارجی درباره ریاست جمهوری و غیره را تحمل نمی‌کند؛ معادله تابستان ۱۹۸۲ برای انتخاب رئیس جمهور تغییر کرده و معادله امروز اجازه دیکته و تحمیل رئیس جمهور از جانب کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی را نمی‌دهد».

وی افزود که «تنها راه‌حل، تسریع در آغاز گفت‌وگو برای دستیابی به توافق داخلی است و هیچ جایگزینی برای توافق نه امروز، نه فردا و نه پس فردا نیست».

شیخ قاووق همچنین بر مخالفت با هر گونه سازش لبنان با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: «لبنان هرگز در ردیف اعراب سازشکار نخواهد بود و قومیت عربی ما یک قومیت اصیل به نمایندگی فلسطین است و ما از قومیت عربی سازشکار نیستیم و هرگز لبنان جزئی از آن نخواهد بود؛ کسانی که می‌خواهند با نتانیاهو در یک سنگر باشند شرف و انسانیت خود را از دست داده و به قدس، فلسطین و همه امت خیانت می‌کنند».

فارس

پربیننده ترین خبرها