اشک تمساح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای قربانیان زلزله سوریه

اشک تمساح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای قربانیان زلزله سوریه
دوشنبه 17 بهمن 1401 - 19:15

در میان مواضع بین‌المللی درخصوص زلزله شدیدی که بامداد امروز جنوب شرقی ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی قابل تأمل بود و به نظر می‌رسد این دو طرف تلاش می‌کنند با ریختن اشک تمساح برای قربانیان این حادثه به‌خصوص در سوریه، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

العالم - کشکول

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با این ادعا، که دولت آمریکا به شدت نگران تبعات زلزله در ترکیه و سوریه است اعلام کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در زمینه کمک به آسیب‌دیدگان زلزله به آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده و سایر شرکای دولت فدرال دستور داده است تا برای همکاری نزدیک با دولت ترکیه اقدام کنند و وضعیت ترکیه را از نزدیک زیر نظر داشته باشند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در پیامی اعلام کرد: زلزله بسیار شدیدی در ترکیه رخ داد که مناطق دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داد. بنا به درخواست دولت ترکیه، دستور اعزام تیم‌های نجات و کمک‌های پزشکی [به ترکیه] را صادر کردم. و از آنجایی که درخواستی برای انجام این کار برای بسیاری از قربانیان زلزله سوریه نیز وجود داشت، دستور دادم همین کار انجام شود.

اگر چه نتانیاهو نام طرفی که خواستار کمک به سوریه شده را فاش نکرده، ولی در سایه روابط دوستانه گروه‌های تکفیری با رژیم صهیونیستی، بعید نیست که گروه‌های تروریستی و تکفیری در ادلب و دیگر مناطق خواستار چنین کمکی شده‌اند.

مبالغه نمی‌کنیم اگر بگوییم دو طرف مهمی که بیشترین نقش را در شعله‌ور شدن جنگ سوریه و در تداوم آن تا امروز داشتند، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. قربانیان زلزله تروریسم تکفیری که 12 سال پیش سوریه را لرزاند و بازتاب های آن تا امروز ادامه دارد را نمی توان با قربانیان زلزله اسکندرون قیاس کرد. قربانیان زلزله تکفیری- تروریستی میلیون‌ها کشته و مجروح و بی‌خانمان و آواره شدن میلیون‌ها تن دیگر و نیز تخریب کل شهرها را به دنبال داشت.

قربانیان محاصره کورکورانه آمریکا علیه ملت سوریه، قانون سزار، سرقت نفت سوریه، سرقت ثروت‌های سوریه، برچیده شدن کارخانه‌های آن و قطع آب این کشور کمتر از تعداد قربانیان کشتارهای گروه‌های ترویستی و تکفیری نبوده است.

مردم سوریه نه به اشک تمساح آمریکا نیاز دارند و نه به چادر و پتوی آن. کافی است آمریکا سوریه را ترک کند و به اشغال سرزمین‌های سوریه پایان دهد و دست از غارت و دزدی ثروتش بردارد تا سوریه بار دیگر جان بگیرد. مردم سوریه می‌دانند که چگونه زخم‌های خود را التیام دهند و آنچه را که توسط آمریکا و گروه‌های تروریستی تکفیری نابود شدند، دوباره بسازند.

مردم سوریه نیازی ندارند که قاتل و جنایتکاری مانند نتانیاهو برای قربانیان زلزله اشک تمساح بریزد بلکه کافی است که او از ارسال تسلیحات و پول به گروه‌های تکفیری، که مجری طرح و توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه سوریه و منطقه هستند، دست بردارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها