دبیرکل سازمان ملل خواستار کمک‌ جامعه جهانی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه شد

دبیرکل سازمان ملل خواستار کمک‌ جامعه جهانی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه شد
دوشنبه 17 بهمن 1401 - 21:50

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پی زلزله ویرانگر در جنوب ترکیه و شمال سوریه با اعلام آمادگی این نهاد بین المللی، خواستار کمک های جامعه جهانی به این کشورها شد.

العالم - آمریکا

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی گفت:از شنیدن خبر تلفات جانی گسترده ناشی از زمین لرزه اوایل امروز در جنوب ترکیه و شمال سوریه، عمیقاً متأسف شدم.

گوترش تصریح کرد: بر اساس گزارش ها، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند و با ادامه تلاش های امدادی، تلفات این زلزله همچنان در حال افزایش است.

دبیر کل سازمان ملل گفت: با مردم ترکیه و سوریه در این زمان بحرانی ابراز همدردی می کنم. عمیقا به خانواده قربانیان تسلیت می گویم و برای مجروحان آرزوی بهبودی می کنم. سازمان ملل متحد کاملا متعهد به حمایت از عملیات های امدادی است. تیم های ما در محل هستند و نیازها را ارزیابی می کنند و کمک ارائه می دهند.

گوترش تصریح کرد: ما به کمک جامعه بین المللی برای امداد رسانی به هزاران خانواده ای که در این فاجعه آسیب دیده اند و بسیاری از آنها در مناطق دور افتاده هستند و به کمک های بشردوستانه نیاز مبرم دارند، امیدوار هستیم.

زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که خسارت های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها