تماس تلفنی وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه سوریه /ابلاغ پیام تسلیت آیت‌الله رئیسی

تماس تلفنی وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه سوریه /ابلاغ پیام تسلیت آیت‌الله رئیسی
دوشنبه 17 بهمن 1401 - 20:43

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه، مراتب همدردی خود را با دولت و ملت سوریه به مناسبت وقوع زلزله مهیب در این کشور ابراز کرد.

العالم - ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی وقوع زلزله مهیب در کشور سوریه را که باعث کشته و زخمی شدن جمع زیادی از شهروندان سوری شده است را به دولت و ملت سوریه تسلیت گفت و از آمادگی کشورمان برای ارائه کمک های بشردوستانه به سوریه خبر داد.

امیرعبداللهیان همچنین مراتب همدردی و تسلیت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان را نیز به دولت و ملت سوریه ابلاغ کرد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، ایران و سوریه را دو ملت دوست و برادر دانست که همواره در شادی ها و غم ها در کنار یکدیگر هستند.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین گزارشی از وضعیت مناطق زلزله زده و نیازمندی های کشورش را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند.

خاطر نشان می سازد اميرعبداللهيان همچنین در تماس با سفير كشورمان در دمشق و سركنسول در حلب در جریان سلامت همکاران در حلب قرار گرفت و با اشاره به اقدام فوری بعمل آمده از سوی کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشورمان برای اعزام تیم های پزشکی و امداد رسانی به مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه، بر هماهنگی و تسريع در امداد رسانی تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها