سرلشکر باقری: ساخت پایگاه‌های امن نظامی تداوم خواهد داشت

سرلشکر باقری: ساخت پایگاه‌های امن نظامی تداوم خواهد داشت
سه شنبه 18 بهمن 1401 - 16:43

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ نیروی هوایی ارتش گفت: ساخت پایگاه‌های امن که این پایگاه یکی از چندین نمونه آن‌هاست، تداوم خواهد داشت.

العالم - ایران

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بازدید از پایگاه هوایی راهکنشی عقاب 44 نیروی هوایی ارتش، در جمع فرماندهان و کارکنان ارتش با تبریک ایام دهه فجر و روز نیروی هوایی گفت: خداوند را شاکرم که در دهه مبارکه فجر و در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توفیق یافتم تا در جمع فرماندهان، کادر پروازی، کارکنان و جهادگران عزیز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور شوم و این پایگاه را بازدید کنم.

وی با اشاره به روز نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: نوزدهم بهمن ماه سالروز نیروی هوایی قهرمان ماست و این نیرو افتخار پیشگامی در پیوستن ارتش به انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و حوادث پس از آن را دارد و پرچمدار و پیشگام مقابله با تهدید کنندگان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز شاهد یکی از اقدامات ارزشمند و راهبردی این نیرو بودیم، افزود: کارکنان این نیروی الهی به تاسی از شهیدان ستاری و بابایی و همه شهیدان بزرگ نیروی هوایی، پا در رکاب نظام جمهوری اسلامی به حرکت توفنده خود ادامه خواهند داد.

سردار سرلشکر محمد باقری با بیان اهمیت پایگاه‌های زیر زمینی و غیرقابل دسترسی گفت: دشمن معتقد است که می‌تواند با بکارگیری قدرت هوایی خود و با بهره‌گیری از برتری هوایی، پایگاه‌های هوایی، شیلترها و باندهای پروازی کشور مورد نظر را مورد انهدام قرار داده و با خیال راحت به مأموریت خود ادامه دهد؛ یعنی همان کاری که در تجاوز به کشورهای افغانستان، عراق و برخی کشورها با خوی تجاوزگری از خود نشان داد که چاره‌ی آن علاوه بر پدافند عامل، داشتن پایگاه‌هایی امن، نفوذناپذیر، غیر قابل دسترسی و غیرقابل انهدام در زیر زمین است؛ پایگاه عقاب 44 یکی از چندین پایگاه با این مشخصات است که توسط قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء به فرماندهی سرلشکر غلامعلی رشید و با همکاری و همراهی نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شد و امروز مورد بازدید قرار گرفت.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه ملت شریف ایران به وجود چنین قدرتی در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنند، تصریح کرد: ایران یک هدف آسان برای دشمن متجاوز نخواهد بود. همچنان که در دهه هشتاد بعد از تجاوز به عراق و افغانستان و تصرف نسبتاً آسان این کشورها، آرزوی تکرار این اتفاق در ایران را داشت و حرف از هدفی آسان می‌زد، اما پس از مطالعه و تحقیق متوجه این حقیقت شد که ایستادن در برابر ملت ایران و جنگیدن با نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی کار آسانی نیست.

وی افزود: خداوند سرزمینی پهناور، دارای ارتفاعات ارزشمند، ویژگی‌های ژئواستراتژیکی بی‌نظیر و منابع عظیم طبیعی و مهم‌تر از آن سرمایه انسانی متعهد را به ما عطا فرموده که با قدری تدبیر، تلاش و جهاد توانسته‌اند و خواهند توانست نسل به نسل این کشور را سرافراز و سربلند حفظ و زمینه پیشرفت آن را در همه عرصه‌ها فراهم کنند.

سردار سرلشکر محمدباقری با اشاره به اقدامات نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تعامل با عزیزانمان در وزارت دفاع توانسته است با حفظ زیرساخت اصلی پرنده‌ها، تمامی تجهیزات الکترونیکی و تسلیحات هواپیماها را به‌روز کرده، پادهای جنگ الکترونیک را ارتقاء داده و روی آن‌هانصب کند. امروز با وجود اینکه این هواپیماها زیرساخت قدیمی دارند، تجهیزات آن‌ها به‌روز است و می‌توانند در نبرد هوایی و در عملیات پشتیبانی از نیروهای سطحی، نقش موثری ایفا کرده و در سرنوشت نبرد سهم بزرگی داشته باشند.

وی با تاکید بر ادامه روند ساخت پایگاه‌های راهکنشی اظهار داشت: ساخت پایگاه‌های امن که این پایگاه یکی از چندین نمونه آن‌هاست، تداوم خواهد داشت تا دشمن هر چه بیشتر نسبت به یک تهاجم موفق به سرزمین ما ناامید شود و توان بازدارندگی ما روز به روز قوی‌تر، پایدارتر و ماندگارتر برای امنیت و آرامش ملت ایران پابرجا بماند. این پایگاه در زیر کوه‌هایی قرار دارد که هیچ بمب و سلاحی در آن موثر نیست و قابلیت حفظ تجهیزات و تسلیحات راهبردی نیروی هوایی ارتش را دارد و موجب ارتقای توان عملیاتی نیرو برای سرکوب دشمنان می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: عناصر رژیم صهیونیستی اغلب برای مصارف داخلی خود از الفاظ تهدیدآمیز استفاده می‌کنند. دولت متزلزل فعلی رژیم صهیونیستی در همین روزهای اول با مخالفت‌های متعدد و انشقاق در بدنه مواجه شده است. سران این رژیم مجدداً تهدیدهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند، اگرچه خودشان خوب می‌دانند توانی برای اعمال این تهدید علیه ایران اسلامی ندارند. در مسیر مقابله با این تهدیدها، قدرت هوایی، توان موشکی و امکانات محور مقاومت برای پاسخگویی قاطع از همیشه آماده‌تر است.

وی در پایان گفت: موقعیت رژیم صهیونیستی تا کشور ما فاصله دارد و سران این رژیم به سوختگیری هواپیماها در آسمان دل بسته‌اند که این بهترین فرصت برای هدف قرار دادن هواپیماهای آن‌هاست. همچنین سعی در استفاده از پایگاه‌های پیرامونی کشور ما که بعضاً مسیر عادی سازی خیانت به جهان اسلام را در پیش گرفته‌اند دارند، غافل از اینکه این مسئله در راهبرد و رهنامه عملیاتی جمهوری اسلامی ایران درج شده و همه فرماندهان ما این را می‌دانند، تمرین کرده‌اند و در رزمایش‌ها، این آموزه نهادینه شده است که اگر پایگاهی از یک کشور در هر کجای جهان برای تهاجم به جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر رژیم صهیونیستی، آن پایگاهی که مبدأ حرکت رژیم صهیونیستی است، نیز مورد تهاجم سنگین قرار خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها