واشنگتن: با دولت بشار اسد برای کمک به زلزله زدگان همکاری نمی کنیم

واشنگتن: با دولت بشار اسد برای کمک به زلزله زدگان همکاری نمی کنیم
چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 05:16

آمریکا ادعا کرده است که اگرچه در حال بررسی کمک به آسیب دیدگان است، اما با دولت بشار اسد برای کمک به مناطق زلزله زده همکاری نخواهد کرد.

العالم-آمریکا

در واکنش به بحران انسانی در سوریه پس از زلزله بزرگ اخیر، آمریکا ادعا کرده است که اگرچه در حال بررسی کمک به آسیب دیدگان است، اما با بشار اسد برای کمک به مناطق زلزله زده همکاری نخواهد کرد.

آن گونه که خبرگزاری فرانسه گزارش داده است، ایالات متحده مدعی شده که با شرکای خود برای کمک رسانی به زلزله در سوریه کار می کند، اما در برابر هرگونه همکاری با دولت دمشق قاطعانه مخالفت خواهد کرد.

این موضع گیری واشنگتن از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هنگام دیدار با همتای اتریشی اش اعلام شده و بلینکن در این ارتباط در جمع خبرنگاران گفت: «در خود سوریه ما شرکایی داریم که با حمایت مالی ما کمک‌های انسان دوستانه را هماهنگ می‌کنند».

با وجود آن که آمریکا همواره یکی از طرف های حامی اصلی گروه های شورشی در سوریه است، اما بلینکن در واکنش به زلزله سوریه ادعا کرد: «ما متعهد به ارائه کمک هستیم تا به مردم سوریه کمک کنیم تا از این فاجعه نجات پیدا کنند، همانطور که از زمان شروع جنگ در خود سوریه، کمک کننده اصلی کمک های بشردوستانه به آنها بوده ایم.»

تسنیم

پربیننده ترین خبرها