شرکت آمریکایی زوم 1300 کارمند خود را اخراج می‌کند

شرکت آمریکایی زوم 1300 کارمند خود را اخراج می‌کند
چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 08:32

شرکت آمریکایی زوم همزمان با کاهش تقاضای ناشی از کووید-19 حدود 1300 کارمند معادل حدود 15 درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، شرکت ارائه‌دهنده خدمات ویدئویی زوم اعلام کرد حدود 1300 شغل را کاهش می‌دهد زیرا تقاضا برای خدمات کنفرانس ویدیویی این شرکت با فاصله گرفتن از روزهای دشوار کووید-19 کاهش یافته است.
سال گذشته ارزش سهام این شرکت 63 درصد کاهش یافت.
اریک یوان، مدیر اجرایی زوم ضمن اعلام این اخراج‌ها، که تقریباً 15 درصد از نیروی کار شرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت برای سال مالی آینده 98 درصد از حقوق خود را کاهش خواهد داد و از پاداش خود صرف نظر خواهد کرد.
یوان در این خصوص گفت: «ما خستگی ناپذیر کار کردیم... اما اشتباهاتی نیز مرتکب شدیم. به اندازه کافی زمان صرف نکردیم تا تیم های خود را به طور کامل تجزیه و تحلیل یا ارزیابی کنیم که آیا به طور پایدار و به سوی برترین اولویت‌ها رشد می کنیم یا خیر.»
بنا بر مندرجات یک پرونده نظارتی، زوم حدود 50 تا 68 میلیون دلار هزینه های مربوط به اخراج کارکنان را متحمل خواهد شد. این شرکت گفت بخش قابل توجهی از آن در سه ماهه ابتدایی سال مالی 2024 هزینه خواهد شد.
این شرکت که در دوران قرنطینه به دلیل محبوبیت ابزارهای ویدئو کنفرانس خود به یک نام آشنا تبدیل شد، حالا با معضل کاهش رشد درآمد مواجه شده است.
تحلیلگران پیش بینی می کنند درآمد زوم در سال مالی 2022 پس از جهش بیش از چهار برابری درآمد و افزایش 9 برابری سود در سال 2021، تنها 6.7 درصد افزایش یافته باشد. تخمین زده می شود که سود شرکت در سال 2022، 38 درصد کاهش یافته باشد.
زوم در طول همه‌گیری، برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده، استخدام‌ها را افزایش داده بود اما اکنون به سایر شرکت‌های آمریکایی نظیر گوگل، متا، مایکروسافت و... می‌پیوندد تا با اخراج هزاران کارمند، هزینه‌ها را مهار کنند و برای یک رکود بالقوه آماده شوند.

پربیننده ترین خبرها