آلفابت، شرکت مادر گوگل، حدود ۱۲ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

آلفابت، شرکت مادر گوگل، حدود ۱۲ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند
شنبه 1 بهمن 1401 - 07:38

گوگل وادار شد برای مقابله با پیامدهای رکود اقتصادی حدود 6 درصد از نیروی کار خود را اخراج کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، آلفابت، شرکت مادر گوگل، در اطلاعیه ای خطاب به کارمندان خود اعلام کرد حدود ۱۲ هزار نفر، معادل شش درصد از مجموع کارکنان این شرکت، اخراج خواهند شد.
به نظر می‌رسد این تصمیم بخشی از روند عمومی کاهش تعداد کارکنان تمامی شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال همزمان با تمرکز آن‌ها بر روی فناوری هوش مصنوعی باشد.
تصمیم به کاهش تعداد کارمندان در مقطع حساسی از فعالیت آلفابت اتخاذ شده که از سال‌ها پیش در عرصه فناوری هوش مصنوعی پیشتاز بوده است. آلفابت اکنون در عرصه‌هایی از فناوری دیجیتال رقیب شرکت مایکروسافت به‌شمار می‌رود.
شرکت مایکروسافت نیز چند روز پیش اعلام کرد به دلیل نگرانی از وقوع رکود اقتصادی حدود ۱۰ هزار کارمند، معادل پنج درصد از مجموع کارکنان این شرکت را اخراج و روی مجهز کردن خدمات خود به هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.
سوندار پیچای، مدیرعامل شرکت آلفابت نیز در بیانیه‌ای که برای کارمندان این شرکت فرستاد بر همین نکته تاکید کرده است.
پیچای که در سال ۲۰۱۹ به عنوان مدیرعامل آلفابت کار خود را آغاز کرد، در بخشی از بیانیه خود گفت این شرکت «در مقایسه با دو سال گذشته که با سرعت به تعداد کارکنان خود افزود اکنون با واقعیت‌های اقتصادی کاملا متفاوتی روبه‌رو است» و او شخصا مسئولیت تمامی این تصمیم‌ها را برعهده می‌گیرد.
او در عین حال تاکید کرد که «گوگل به سوی ارائه خدمات و تجارب کاملا متفاوتی به کاربران و بنگاه‌های اقتصادی حرکت می‌کند و با توجه به توسعه فناوری هوش مصنوعی در تمامی خدماتی که ارائه می دهیم شرکت ما در آینده فرصت‌های فراوانی خواهد داشت».
هنوز مشخص نیست که کاهش شش درصد از نیروی کار آلفابت برای این شرکت چه هزینه‌ای در برخواهد داشت.
شرکت مایکروسافت همزمان با اعلام خبر اخراج ۱۰ هزار کارمند خود گفت اجرای این تصمیم به دلیل تجدید سازمان زیرساخت‌های فنی بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها