ارائه قطعنامه پیشنهادی در کنگره آمریکا برای قطع کمک‌ها به اوکراین

ارائه قطعنامه پیشنهادی در کنگره آمریکا برای قطع کمک‌ها به اوکراین
پنج‌شنبه 20 بهمن 1401 - 23:11

برخی نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا در صدد ارائه قطعنامه‌ای هستند که از دولت بایدن می‌خواهد کمک‌ها به دولت زلنسکی را متوقف کرده و در راستای توافقی برای صلح تلاش کند.

العالم - آمریکا

برخی نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا می‌خواهند قطعنامه‌ای را ارائه کنند که در آن از دولت آمریکا خواسته شده به ارائه کمک‌های نظامی به دولت اوکراین پایان داده و در راستای صلح تلاش کند.

بر اساس گزارش روز پنجشنبه فاکس‌نیوز، این قطعنامه را «مت گائتز»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با همراهی ده نفر از همکاران خود ارائه می‌کند. در قطعنامه مزبور از دولت ایالات متحده خواسته شده تا ضمن قطع کمک‌های نظامی و مالی به دولت «ولودیمیر زلنسکی»، از همه طرف‌های درگیر در جنگ شرق اروپا بخواهد که برای دست‌یابی به توافقی برای صلح تلاش کنند.

این قطعنامه که در آستانه سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ارائه می‌شود، اشاره می‌کند که آمریکا ۱۱۰ میلیارد دلار تاکنون به دولت مستقر در کی‌یف در اشکال مختلف از جمله نظامی، مالی و کمک‌های بشردوستانه کمک کرده است.

آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرد که کمک‌های امنیتی بیشتری به اوکراین ارائه می‌کند که ارسال تانک‌های آبرامز به تعداد ۳۱ دستگاه از آن جمله هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که احتمالا ۲ میلیارد کمک جدید آمریکا برای اوکراین هم در راه است.

در قطعنامه پیشنهادی گائتز و همکارانش فهرستی بلندبالا از تجهیزاتی که تاکنون از سوی واشنگتن به حکومت حاکم بر کی‌یف ارائه شده، گنجانده شده است.

در متن قطعنامه همچنین به اظهارات مقامات پنتاگون اشاره شده که بر مبنای آنها ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده را کاهش داده و از آمادگی این کشور در مواجهه با بروز جنگ کاسته است.

در حالی که در حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین همچنان در تصرف روس‌هاست، دبیر کل ناتو اخیرا اذعان کرد که تاکنون کشورهای عضو این ائتلاف حدود ۱۲۰ میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها