رییس مجلس شورای اسلامی وارد خوی شد

رییس مجلس شورای اسلامی وارد خوی شد
جمعه 21 بهمن 1401 - 14:16

رییس مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از مناطق زلزله زده از طریق فرودگاه خوی وارد این شهرستان در شمال آذربایجان غربی شد.

العالم - ایران

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در راستای بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان خوی و فیرورق و اطلاع از آخرین عملکرد و اقدامات صورت گرفته برای امداد رسانی و رسیدگی به مردم آسیب دیده، وارد خوی شد.

وی پس از ورود به فرودگاه خوی مورد استقبال استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان اجرایی قرار گرفت و بلافاصله عازم مناطق زلزله زده این شهر شد.

در این سفر یک روزه قرار است قالیباف از مناطق زلزله زده حاشیه شهر و اردوگاه‌های اسکان اضطراری بازدید کرده و طی جلسه ای در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، طی ۱۲ روز گذشته از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری خوی، رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وززای کشور، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و همچنین بسیاری از مسوولان کشوری به خوی سفر کرده و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده و کمبودها قرار گرفته اند.

زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند که در این زلزله‌ها علاوه بر فوت سه نفر و مصدومیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر، افزون بر ۱۱ هزار واحد مسکونی هم دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد.

هیات دولت در جلسه یکشنبه گذشته خود برای جبران خسارت‌ها و ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی، ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض تصویب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها