علل دشمنی رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی ایران

شنبه 22 بهمن 1401 - 13:01

هادی افقهی، دیپلمات سابق ایرانی در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم علل دشمنی رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی را تشریح کرد.

العالم - ایران

وی در این گفتگو خاطرنشان کرد که امام خمینی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از تبعیدگاه خود در نجف اشرف فتوای حمایت از مسأله فلسطین را صادر کرده و تخصیص کمک مالی به این ملت را شرعا جایز دانستند.

این کارشناس خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب، با میزبانی از یاسر عرفات، کلید سفارت رژیم صهیونیستی را به وی تحویل داده و پرچم این رژیم را پایین کشیده و پرچم فلسطین را بر فراز ساختمان این سفارت به اهتزاز درآورد و با این کار خشم این رژیم و استکبار جهانی را برانگیخت.

وی خاطرنشان کرد که مسأله فلسطین همچنان در رأس اولویت های جمهوری اسلامی است و آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی در همه مناسبتهای جهان اسلام اعلام کرده اند که ایران با همه امکانات نظامی خود حامی مسأله فلسطین است و به این موضوع افتخار می کند.

افقهی با اشاره به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در حمایت از آرمان فلسطین تأکید کرد که ایشان در متن هر نوع عملیات نظامی جهادی علیه رژیم صهیونیستی حتی در عمق خاک فلسطین حضور داشتند.

افقهی خاطرنشان کرد که در عصر حاضر نیز مهمترین دلیل دشمنی رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی، بحران بزرگی است که این رژیم پس از شکست در اجرای نقشه خاورمیانه بزرگ به دست سپاه پاسداران به فرماندی حاج قاسم سلیمانی و محور مقاومت و ملت فلسطین در داخل و حزب الله لبنان و دوات سوریه، با آن دست به گریبان است.

پربیننده ترین خبرها