مخالفت برزیل با ارسال تسلیحات به اوکراین به‌رغم فشار آمریکا

مخالفت برزیل با ارسال تسلیحات به اوکراین به‌رغم فشار آمریکا
شنبه 22 بهمن 1401 - 12:17

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهوری برزیل به‌رغم فشار از سوی ایالات متحده، اعلام کرد که تسلیحات به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

العالم ـ آمریکا

داسیلوا در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: من نمی‌خواهم به این جنگ بپیوندم. من می‌خواهم این جنگ پایان پیدا کند.

وی اشاره کرد که در دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بر لزوم ایجاد مجموعه‌ای از کشورها برای مذاکره بر سر صلح تاکید کرده است.

رئیس جمهوری برزیل در این مصاحبه خاطر نشان کرد: ما باید میانجی‌هایی پیدا کنیم که بتوانند با رئیس جمهوری روسیه بنشینند تا به او اشتباهش در مورد تهاجم به اوکراین را نشان دهند و ما باید به اوکراین نشان دهیم که آنها باید بیشتر مذاکره کنند تا ما این جنگ را پایان دهیم.

درحالیکه واشنگتن به برازیلیا برای ارسال تسلیحات به اوکراین فشار آورده، جان کربی مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده است که آمریکا با وجود تلاش برای حمایت از اوکراین، به حاکمیت کشورهای دیگر مانند برزیل برای تصمیم گیری در این مورد احترام می‌گذارد.

به گزارش ایرنا، داسیلوا در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تحولات مربوط به شورش در ساختمان‌های دولتی برزیل، عنوان کرد که شکاف و اختلافات در کشورش بدتر از شکاف‌های سیاسی در آمریکا نیست.

وی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: اینجا (در آمریکا) نیز شکاف وجود دارد، خیلی بیشتر یا به همان جدیت برزیل. دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بسیار اختلاف دارند.

پربیننده ترین خبرها