گزارش العالم؛ شرکت مقامات تونس در جشن پیروزی انقلاب در سفارت ایران 

شنبه 22 بهمن 1401 - 18:11

سفارت ایران در پایتخت تونس به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنی با حضور شخصیت های سیاسی رسمی و حزبی و فعالان مدنی برپا کرد. شرکت کنندگان در این مراسم تحسین خود از انقلاب اسلامی و اشتیاق خویش به تقویت روابط کشورشان با تهران را ابراز کردند.

العالم _ تونس _ ایران

سفارت ایران در تونس مراسم جشنی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرد. این مراسم فرصتی برای ارج نهادن به تجربه ایران در مقابله با فشارهای مختلف خارجی به وجود آورد، فشارهایی که ایران آنها را به موفقیت ها و فرصت هایی برای توسعه بخش های مختلف تولیدی، علمی، فکری و غیره تبدیل کرده است.

محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: با رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و همچنین امام خامنه ای توانستیم چالش ها را به فرصت تبدیل کنیم و خدا را شکر می کنیم که جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در بالاترین سطوح فناوری و دانش قرار دارد.

در مراسم بزرگداشت جشن ملی ایران، سفرای چند کشور و نیز دولتمردان رسمی تونسی از طرف ریاست دولت و قیس سعید رئیس جمهور این کشور به منظور تلاش برای تقویت روابط دوجانبه و آمادگی برای نشست کمیته مشترک تونس و ایران شرکت کردند.

محمد علی البوغدیری وزیر آموزش و پرورش تونس به خبرنگار العالم گفت: ما همکاری در کمیته مشترک تونس و ایران را از سر خواهیم گرفت که شامل محورهای بسیاری است و به دنبال حمایت از روابط دو ملت برادر در جهت منافع دو کشوریم هرچند روابط بین ایران و تونس بعد معنوی نیز دارد.

سران احزاب تونسی با گرایش های مختلف با حضور در جشن سالگرد انقلاب اسلامی در سفارت ایران در تونس، تحسین خود از انقلاب ایران و اشتیاق خود را برای روابط مؤثرتر بین دو کشور ابراز کردند.

راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه به خبرنگار العالم گفت: ایران کشوری دوست و برادر است و ما خواهان خیر و برکت برای آن هستیم و تلاش می کنیم روابط دو کشور قوی‌تر و گسترده‌تر شود و من از طریق شبکه العالم به ملت و رهبران ایران درود می فرستم.

پربیننده ترین خبرها