بشار اسد: آماده همکاری فعال با سازمان جهانی بهداشت هستیم

بشار اسد: آماده همکاری فعال با سازمان جهانی بهداشت هستیم
يکشنبه 23 بهمن 1401 - 20:44

رئیس جمهور سوریه که میزبان رئیس سازمان جهانی بهداشت بود گفت که هدف از سفر هیأت این سازمان به سوریه باید ارزیابی واقعیت بخش درمان و جبران کمبودها در تجهیزات و دارو باشد.

العالم - سوریه

تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت در رأس یک هیأت، شامگاه امروز یکشنبه به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت و اسد بر اهمیت سفر این هیأت در شرایط کنونی تأکید کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، بشار اسد گفت که اهمیت این سفر بدین دلیل است که سازمان بهداشت جهانی از نیازهای پزشکی و انسانی برای رسیدگی به زلزله‌زدگان آگاه خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای این سازمان برای حمایت از بخش درمان سوریه، افزود: سوریه به دنبال همکاری فعال با سازمان جهانی بهداشت است؛ به نحوی که مبتنی بر یک دیدگاه فراگیر باشد که واقعیت بخش درمان را ارزیابی کند و هدف از آن، جبران کمبودها در تجهیزات و دارو باشد.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت که چنین سفری باید در راستای رفع نیازهای پزشکی مردم سوریه برای مقابله با بیمارهای خطرناک و مزمان مانند سرطان باشد.

تدروس ادهانوم هم به نوبه خود گفت که بازدید روز گذشته وی از شهر حلب، فرصتی برای تعیین نیازمندیها در زمینه پزشکی و انسانی بود. لذا کمکهای پزشکی فوری به این شهر ارسال شد و محموله‌های بعدی هم ارسال خواهد شد.

اعضای این هیأت تأکید کردند که سازمان بهداشت آماده است تا برای مقابله با پیامدهای جنگ و زلزله، با سوریه همکاری کند.

پیش از این هم عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و هیأت همراه او در دمشق با بشار اسد دیدار و درباره آثار زلزله در سوریه گفت‌وگو کردند. بن زاید همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان زلزله اعلام و برای زخمی‌های این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.

وی بر ایستادگی امارات در کنار سوریه و تداوم ارائه کمک‌‌ها به مردم زلزله‌زده این کشور تأکید کرد. اسد در این دیدار گفت که امارات در صدر کشورهای کمک‌کننده به زلزله‌زدگان سوریه قرار دارد و ملت سوریه قدردان امارات و کمک‌های آن است و این امر عمق روابط و پیوندهای دوجانبه را نشان می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها