افشای جزئیاتی از کمک تسلیحاتی پاکستان به اوکراین

افشای جزئیاتی از کمک تسلیحاتی پاکستان به اوکراین
دوشنبه 24 بهمن 1401 - 05:47

یک روزنامه هندی به نقل از منابع آگاه نوشت، پاکستان حجم قابل توجهی مهمات را برای اوکراین ارسال کرده است.

العالم - آسیا

روزنامه هندی «اکونومیک تایمز» نوشت، پاکستان با تشدید ارسال محموله‌های نظامی به اوکراین، بیش از 10000 راکت مخصوص سامانه «گراد» را برای کی‌یف فرستاده است.

منابع آگاه به اکونومیک تایمز تصریح کردند، این راکت‌ها از طریق بندر «امدن» آلمان و مسیر لهستان به دست اوکراین می‌رسد.

طبق این گزارش محموله‌های مهمات مخصوص راکت‌انداز گراد، اوایل ماه فوریه از بندر «کراچی» پاکستان ارسال شدند و شامل بیش از 10000 راکت هستند.

یکی از منابع اکونومیک تایمز که نامش را فاش نکرد ادعا کرد، با وجود آنکه پاکستان به دلیل بحران اقتصادی خود از روسیه درخواست دریافت نفت با تخفیف را داشته، مرتبا برای اوکراین تسلیحات ارسال کرده است.

این روزنامه هندی نوشت، نخستین رسانه‌ای است که درباره ارسال مهمات و اقلام نظامی دیگر پاکستان برای اوکراین به واسطه کشورهای ثالث گزارش داده است.

اکونومیک تایمز گزارش داد، ماه گذشته میلادی یک شرکت کشتی‌رانی در شهر کراچی تحت عنوان شرکت «پراجکت شیپینگ» به تسهیل ارسال 146 کانتینر از اقلام کارخانه‌های مهمات سازی پاکستان به اوکراین پرداخته است.

ماه گذشته میلادی نیز کارخانه‌های تولید مهمات توپخانه پاکستان محموله‌ای متشکل از 50000 گلوله را از طریق کراچی و سپس به واسطه بندر «گدانسک» لهستان برای اوکراین فرستاده‌اند.

این نشریه هندی در ادامه گزارش خود نوشت، شرکتهای نظامی مستقر در برخی کشورهای حوزه شرق اروپا که هم‌مرز با اوکراین هستند، به عنوان درگاه انتقال تجهیزات نظامی ساخت پاکستان به اوکراین عمل کرده‌اند. شرکت تسلیحات سازی «دی.ام.آی» در شهر اسلام‌آباد در حال شراکت با شرکت‌های نظامی حوزه شرق اروپا برای ارسال سفارشات ارتش اوکراین است و اوکراین در ازای این کمک‌ها به پاکستان قول داده بالگرد‌های Mi-17 ارتش پاکستان را ارتقا دهد.

همچنین به ادعای این روزنامه هندی، پاکستان سال گذشته میلادی نیز نقش مهمی در عملیات نقل‌وانتقال تسلیحات انگلیس به اوکراین ایفا کرده است.

پربیننده ترین خبرها