گزارش خبرنگار العالم از تحریم و رنج قربانیان زلزله در حلب سوریه

دوشنبه 24 بهمن 1401 - 10:03

تیم‌های دفاع مدنی در حلب واقع در شمال سوریه همچنان به آواربرداری و تخریب ساختمان‌هایی که در معرض خطر سقوط هستند، ادامه می‌دهند، دمشق به رغم تحریم های غیر انسانی غرب همچنان درها را برای کمک‌های خارجی باز نگه داشته است.

العالم- سوریه

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه، "محمد حجازی" رئیس شورای استانداری حلب گفت: به دنبال زلزله ویرانگر در حلب و برخی از استان‌های همجوار، اتاق عملیات برای ارائه کمک‌های اولیه به مجروحان گام برداشته و تیم‌ها نجات نیز تمام توان را برای نجات بازماندگان این حادثه به‌کار بسته‌اند. تاکنون اجساد قربانیان در ۵۴ منطقه از زیر آوارها خارج شده‌اند و در حال حاضر کمیته‌های ایمنی عمومی در تلاش هستند تا وضعیت را در اماکن دیگر بررسی کنند.

زلزله‌ای که خاطرات و رویاهای بسیاری از مردم را زیر آوار خود مدفون کرد و بحران انسانی تاسف‌باری را در این منطقه رقم زده است و پیامدهای آن فقط محدود به آواره شدن شمار زیادی از خانوارها و تخریب کامل منازل مسکونی نیست.

یک شهروند سوری گفت: ساختمان‌ها به حدی آسیب دیده‌اند که از شدت ترس، جرات ورود به آنها و تخلیه وسایل خانه‌های‌مان را نداریم.

شهروند دیگری گفت: آمدیم خانه‌های‌مان را تخلیه کنیم و برای زندگی، به جای دیگری برویم.

مردم سوریه به رغم نیاز به کمک های فوری بین المللی، تحت تحریم ظالمانه آمریکا، موسوم به "قانون سزار" قراردارند که تبعات اقتصادی و انسانی آن در چنین برهه سخت بسیار ناگوار است. با این حال، دمشق درها را برای کمک‌های خارجی به زلزله‌زدگان باز گذاشته است.

با وجود تلاش‌های مستمر تیم‌های امداد و آماده‌باش کامل آنها، شهر حلب در یک بحران واقعی به‌سر می‌برد.

لزله‌ای با قدرت 7.8 ریشتر سحرگاه روز دوشنبه (17 بهمن ماه 1401) ترکیه و سوریه را به لرزه درآورد.

آمار تلفات زلزله سوریه تا کنون از سوی وزارت بهداشت این کشور اعلام نشده اما بر اساس اعلام رسانه ها، شمار قربانیان تاکنون از چهار هزار و ۴۸۷ نفر گذشته است.

در زمینه زلزله ترکیه نیز رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) از افزایش آمار جان‌باختگان در ۱۰ استان جنوبی این کشور به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر خبر داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها