گزارش خبرنگار العالم از روند عملیات امداد و نجات مصدومان زلزله در حلب سوریه

شنبه 22 بهمن 1401 - 22:56

خبرنگار در شهر حلب سوریه گزارش داد شمار کشته شدگان زلزله در این شهر به 443 نفر شامل 199 مرد، 232 زن و 162 کودک و شمار مجروحان تاکنون به 700 نفر رسیده است. مجروحان به بیمارستان های الرازی و الجامعه منتقل شده اند. در بیمارستان الجامعه 16 جسد وجود دارد که شناسایی نشده اند.

العالم _ سوریه

بنابر گزارش حسام زیدان خبرنگار العالم درحلب سوریه، پزشکی قانونی شهر حلب از مردم برای شناسایی اجساد قربانیان و جان باختگان درخواست کمک کرده است. در همین حال هویت پنج قربانی که چند روز پیش ناشناس بودند، شناسایی شده است.

خبرنگار العالم درباره شمار قربانیان در دیگر مناطق زلزله زده سوریه نیز خاطرنشان کرد: تعداد قربانیان در لاذقیه به 614 کشته و 940 مجروح و در جبله نیز به حدود 282 قربانی رسیده است.

حسام زیدان تاکید کرد: یگان سلامت در حلب پس از اطمینان از سالم نبودن یک ساختمان آن را به طور کامل تخریب کرد و در همین حال امدادگران چندین ساختمان را در محله بوستان الزهراء به دلیل شکاف های موجود در آنها تخلیه کردند.

1

در همین حال نخست وزیر سوریه در گفت‌وگو با ایمن پاشا، یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی حلب تاکید کرد که حلب منطقه فاجعه‌زده است و در نتیجه اتاق بازرگانی حلب بازار تحت اداره خود را به پناهگاهی برای زلزله زدگان تبدیل کرده است.

پربیننده ترین خبرها