زلزله سوریه؛ تحریم و ننگ جنایتگری آمریکا

زلزله سوریه؛ تحریم و ننگ جنایتگری آمریکا
دوشنبه 24 بهمن 1401 - 13:58

"از کوزه همان برون تراود که در اوست"؛ این ضرب المثل دقیقا مصداق حال نظام سیاسی آمریکاست؛ پس از وقوع زلزله در سوریه، جهان انتظار داشت آمریکا اندکی خوی انسان دوستی نشان دهد و تحریم ظالمانه را از ملت سوریه بردارد و به کشورهای دیگر اجازه دهد به این ملت کمک کنند نه اینکه در یک حرکت مزورانه و حیله گرانه صرفا به توقف موقت این تحریم ها بسنده کند.

العالم - کشکول

اکنون دیگر برای همه عیان شده است که تحریم های آمریکا علیه دولت سوریه، دقیقا ملت سوریه از زن و کودک گرفته تا جوان و سالخورده را هدف قرار داده است و حتی بیماران و کودکان گرسنه یا کسانی که هنوز زیر آوار مانده اند، یا میلیون ها انسانی که به خاک سیاه نشسته اند هم از این قاعده مستثنی نیستند.

نمی توان گفت آمریکا از اخلاق و انسانیت عاری شده است چون تحریم ها را از ملت سوریه برنداشت زیرا این کشور از همان ابتدا از هر گونه ارزش انسانی، عاری بوده است و تاریخ پر از جنایت و خون ریزی این کشور بزرگترین گواه این مدعاست. آمریکا در همه کشورها به خصوص کشورهای عربی و اسلامی، ردی از جنایت از خود بر جای گذاشته است و در این بین، زلزله سوریه تنها ابعاد بزرگتری از فطرت پست و خباثت دولتمردان این کشور را به نمایش گذاشت.

آمریکایی که کودکان سوریه را از گرسنگی با تحریم و محاصره می کشد و تکفیری ها را برای ذبح آنها اجیر می کند و مانع رسیدن دارو به آنها می شود، صدای خرد شدن استخوان کودکان سوری زیر آوار خانه هایی که در معرض فرو ریختن هستند، هم ذره ای دلش را به درد نخواهد آورد.

وقتی که 7 دهه ویران شدن خانه های فلسطینی ها به دست صهیونیست ها، وجدان هیچ آمریکایی را بیدار نکرده است آیا می توان انتظار داشت که تخریب خانه سوریها، وجدان این کشور را که به مدت 11 سال، خود، به طور مستقیم در کنار "اسرائیل" و تکفیریها خانه آنها را خراب می کند، بیدار کند.

نیازی نیست که کارشناس مسائل اقتصادی باشیم تا بفهمیم که تحریم های تحمیلی آمریکا در واقع ملت سوریه را هدف قرار داده است تا از آن، به خاطر حمایت از حکومت و ارتش انتقام بگیرد. درست مثل همان کاری که با ملتهای یمن و لبنان و ایران و ونزوئلا و .. کرده است.

این تحریم ها مثل زلزله، استخوان ملت ها را در می شکند. اما چیزی که آمریکا در تاریخ پر از جنگ و جنایاتش درک نکرده است این است که ملت ها شاید گرسنگی و رنج را تحمل کنند اما هرگز تسلیم نمی شوند. چون به خوبی می دانند که تسلیم شدن در برابر آمریکا دردی بدتر از گرسنگی و مرگ دارد.

پربیننده ترین خبرها