رژیم بحرین فروش زمین به صهیونیستها را آغاز کرد

رژیم بحرین فروش زمین به صهیونیستها را آغاز کرد
دوشنبه 24 بهمن 1401 - 18:00

رسانه های بحرین از فروش یک جزیره فراساحلی این کشور به مبلغ ۹ میلیون دینار به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

العالم - بحرین

به نقل از پایگاه خبری «الوطن» نوشت: وزارت دادگستری بحرین و شرکت مزایده عربی مجموعه‌ای شامل یک صد ملک از جمله جزیره‌ای در اسکه غربی را برای فروش در یک مزایده عمومی قرار داد.

به نوشته این منبع، روزنامه‌های صهیونیستی فاش کردند که صندوق "یهودیان" برنده خرید این جزیره به مبلغی حدود ۹ میلیون دینار شده است.

شبکه ۷ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که شرکت «هیمنوتا» متعلق به صندوق "یهودیان" در سرزمین‌های اشغالی در یک حراج که توسط شرکت حراج عربی برگزار شد، جزیره‌ای خصوصی به مساحت ۹۵۵۴ متر مربع در بحرین را به قیمت ۲۱.۵ میلیون دلار خریداری کرده است.

این شبکه صهیونیستی تاکید کرد که این جزیره مسکونی و دارای زمینه سرمایه‌گذاری برای پروژه‌هایی با ماهیت خاص است.

این شبکه که بعدا این خبر را از سایت خود حذف کرد، به نقل از «اویری شنایر» نماینده حزب صهیونیستی "آبی - سفید" در هیئت مدیره شرکت «هیمنوتا» افزود: بر روی این جزیره می‌توان یک آسمانخراش ۵۰ طبقه بنا و از آن استفاده کرد. این آسمانخراش در صورت وقوع فاجعه یا جنگ می‌تواند به عنوان گزینه‌ای برای تخلیه ساکنان سرزمین های اشغالی مورد استفاده قرار گیرد.

شنایر با این ادعا که خرید این جزیره با اهداف بشردوستانه انجام شده است، گفت که می‌توان از این جزیره استفاده کرد و صهیونیست‌ها را در مواقع ضروری نجات داد.

به گزارش شبکه ۷ رژیم صهیونیستی، شنایر معتقد است که امکان مشورت با دولت بحرین در خصوص واگذاری حاکمیت بر این جزایر یا اراضی دیگر به رژیم صهیونیستی وجود دارد.

شنایر در حالی که دولت بحرین بدون موافقت مردم این کشور به چنین اقدامی دست زده است، ادعا کرد که همه چیز به صورت قانونی و مطابق با استانداردهای معمول و با موافقت کامل طرف‌های مربوطه و با هدف ایجاد زیرساخت در این املاک و جزایر انجام می‌شود.

صندوق "یهودیان" یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۰۱ با هدف «خرید و توسعه» زمین برای صهیونیستها تاسیس شد.

مقامات بحرین و رژیم صهیونیستی سپتامبر ۲۰۲۰ با حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کاخ سفید توافق نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

این اقدام موجب خشم مردم انقلابی بحرین و بسیاری از مسلمانان شد.

مردم بحرین بارها با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند و شخصیت های سیاسی و دینی بحرینی نیز درباره تبعات و عواقب ناگوار سازشکاری آل خلیفه با صهیونیستها در سطح داخلی و منطقه ای هشدار داده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها