گزارش العالم از تحولات مرتبط با زلزله در سوریه

دوشنبه 24 بهمن 1401 - 23:11

با گذشت چند روز از وقوع زلزله ویرانگر در سوریه و وقت کشی جامعه جهانی در انجام ماموریت انسانی‌اش، هیات‌هایی از سازمان‌هایی بین‌المللی وارد دمشق شدند تا برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به زلزله‌زدگان دست به هماهنگی های لازم بزنند.

العالم - سوریه

هشت روز از زلزله ویرانگری که سوریه را لرزاند، می‌گذرد. این حادثه خسارات عظیمی در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و ادلب برجای گذاشته و هزاران نفر را به کام مرگ کشانده است. پ

خبرنگار العالم تصریح کرد بیش از ۷۰ فروند هواپیمای کشورهای عربی و بین‌المللی، که حامل کمک‌های انسانی و امدادی هستند، در فرودگاه‌های سوریه فرود آمده‌اند.

ایتالیا اولین کشور اروپایی بود که دو هواپیمای نظامی حامل کمک‌های بشردوستانه و پزشکی را از طریق فرودگاه بیروت، برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه سوریه اعزام کرد.

برخی کشورهای عربی، ایران، روسیه و چین تیم‌های امداد و نجات خود را برای جستجوی بازماندگان یا حتی بیرون آوردن اجساد از زیر آوارهای زلزله، عازم سوریه کردند.

"تدروس ادهانوم قبریسوس" رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز روز شنبه وارد فرودگاه حلب شد تا از برخی بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها بازدید کند. او گفت که ۳۵ تن تجهیزات پزشکی حیاتی را که برای برطرف کردن نیازهای اساسی آسیب‌دیدگان زلزله لازم است، با خود آورده، و دومین هواپیما با ۳۰ تن تجهیزات پزشکی نیز در طول چند روز آینده وارد سوریه خواهد شد.

از سوی دیگر، به‌رغم قطعی روابط ریاض و دمشق، سازمان هواپیمایی کشور سوریه اعلام کرد که عربستان سعودی برای ارسال کمک‌ به سوریه از دمشق مجوز فرود درخواست کرده و سوریه به این کشور اجازه فرود داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها