تصمیم اسرای فلسطینی برای آغاز نافرمانی و اعتصاب غذای علنی

تصمیم اسرای فلسطینی برای آغاز نافرمانی و اعتصاب غذای علنی
سه شنبه 25 بهمن 1401 - 12:17

کمیته اضطراری جنبش ملی اسیران فلسطینی از تصمیم اسرای فلسطینی برای انجام یک سری اقدامات از جمله نافرمانی و اعتصاب غذای علنی خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش ملی اسیران فلسطینی عصر دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد از زمانیکه بن گویر پست خود را برای حملات مداوم علیه فلسطینی ها در قدس، کرانه باختری و داخل زندان ها، بر عهده گرفته، مرحله ای پر تنش آغاز شده است.

بر اساس این بیانیه ، امروز در راستای مقاومت هرکس باید بنا به توانایی و امکانات خود با رژیم صهیونیستی مقابله نماید تا این رژیم سرکش در سرزمین فلسطین بفهمد که فلسطینی کیست و قدرتش برای فداکاری، پایداری و مقاومت تا چه حد است؟

این بیانیه تاکید کرد: تنها خواسته زندانیان از این اقدامات، آزادی است و از همه خواست تا پیام و صدای زندانیان فلسطینی را منتشر کنند.

پیام اسرای فلسطینی نشان می دهد که زندانیان دیگر بیش از این تحمل آزار شبانه روزی و حمله به آنها و نیز حیثیت و کرامت زندانیان زن را ندارند.

این بیانیه افزود: « عنوان این اعتصاب «آزادی یا شهادت» است و اسرای فلسطینی از همه گروه ها در آن شرکت می کنند.»

جنبش ملی اسیران فلسطینی تاکید کرد که زندانیان با مطالبات و رهبری یکپارچه این اعتصاب را پشت سر خواهند گذاشت و وحدت را ضامن اصلی موفقیت مبارزات زندانیان - به لطف الهی - عنوان نمود.

این جنبش بر این باور است که حجم تجاوزاتی که زندانیان فلسطینی از ابتدای سال میلادی تاکنون با آن روبرو شده اند، ایجاب می کند که همه مردم فلسطین و نیروهای زنده و غیرتمند آنها با همه توان خود از آنها حمایت کنند.

شایان ذکر است که از زمان روی کار آمدن کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی و با تشدید سطح بی سابقه تحرکات در داخل زندان ها ، اسرای فلسطینی با شرایط بدتری نسبت به قبل مواجه شده اند.

بن گویر به اقدامات نژادپرستانه علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های اشغالی ادامه می‌دهد که آخرین آن تعطیلی نانوایی‌هایی است که «نان عربی» می پزند و همچنین کاهش ساعات دوش گرفتن اسرا است.

اداره زندان های رژیم اشغالگر صهیونیستی روز دوشنبه به اسرای فلسطینی به ویژه اسرای زندان های «نفحه» و «جلبوع» اعلام کرد که ساعات دوش گرفتن زندانیان کاهش خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها