سالگرد انقلاب بحرین و تظاهرات مردمی / بحرینی ها خواهان عدالت اجتماعی و سیاسی هستند

سالگرد انقلاب بحرین و تظاهرات مردمی / بحرینی ها خواهان عدالت اجتماعی و سیاسی هستند
سه شنبه 25 بهمن 1401 - 12:23

امروز  سه شنبه 14 فوریه، مصادف با دوازدهمین سالگرد آغاز انقلاب بحرین است و این در حالی است که رژیم آل خلیفه بر نقض و مصادره حقوق مردم در برخورداری از عدالت اجتماعی و سیاسی تاکید دارد.

العالم بحرين

چندین منطقه بحرین شاهد تظاهراتی درمخالفت با سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه است و مردم بحرین در این تظاهرات ، ادامه تحرکات مسالمت آمیز مردمی تا رسیدن به اهداف انقلاب 14 فوریه را خواستار هستند.

دوازدهمین سالگرد انقلاب بحرین در حالی برگزار می شود که مردم بحرین همچنان بهای قیام علیه حاکمیتی را می پردازند که نقض کننده میثاق ها و پیمان های بین المللی است .

با این حال ، مردم بحرین با وجود چالش‌ها همچنان به راه خود ادامه می دهند و با شعارهایی برای مخالفت با سیاست سرکوبگرانه حاکمان کشورشان، می‌گویند همچنان به انقلاب خود در احقاق حق و دستیابی به عدالت اجتماعی سلب شده ادامه خواهند ماند.

گفتنی است منطقه ستره ، ابوقوه و کرباباد در قالب بخشی از جنبش‌های داخلی، شاهد تظاهراتی برای حق تعیین سرنوشت بود و شرکت کنندگان در این تظاهرات بر تداوم انقلاب تا رسیدن به اهداف تاکید کردند.

گفتنی است مقامات آل خلیفه مانند هر سال قبل از سالگرد انقلاب، به بازداشت مردم به ویژه مردان و پسران جوان اقدام کردند.

با فرا رسیدن سالگرد انقلاب بحرین، جنبش جوانان انقلاب 14 فوریه ، با صدور بیانیه ای تأکید کرد این انقلاب معادل یک همه پرسی گسترده مردمی درباره غیرقانونی بودن حاکمیت در بحرین است..

این جنبش اعلام کرد که شعارهای مردم بحرین واضح و روشن است و ان ها خواستار سرنگونی رژیم و کناره گیری خاندان آل خلیفه هستند که بیش از دو قرن و نیم منابع کشور را به انحصار خود درآورده و مردم را از مشارکت واقعی در حکومت کنار گذاشته اند و پای بیگانگان را به کشور باز کرده اند.

این جنبش در بیانیه خود درباره سرنوشت بیش از 5000 زندانی سیاسی، فعالان حقوق بشر، رهبران اپوزیسیون سیاسی، علما و حقوقدانان گرفتار در زندان ها، از جمله کسانی که در انتظار اعدام و یا در خارج از کشور تحت تعقیب هستند و یا سلب تابعیت شده اند، هشدار داد وخواستار بازخواست مقامات شد.

بی‌عدالتی‌ رژیم آل خلیفه در طول بیش از دو قرن در حق مردم خود ، راه را برای روشن شدن اولین جرقه انقلاب در سحرگاه 14 فوریه 2011 هموار کرد

انقلابی مردمی شکل گرفته در میدان اللولوه در مرکز منامه، نقطه اوج جنبش ملی مسالمت‌آمیز بود که دارای مطالباتی یکسان بود و با رویکرد وحشیانه رژیم آل خلیفه سرکوب شد .

پربیننده ترین خبرها