هراس صهیونیست ها از قدرت مقابله به مثل مقاومت؛ از رصد پهپادی دشمن تا تقابل موشکی

هراس صهیونیست ها از قدرت مقابله به مثل مقاومت؛ از رصد پهپادی دشمن تا تقابل موشکی
چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 11:53

کارشناسان معتقدند که واکنش فلسطینیان و پاسخگویی سریع و همزمان مبارزان مقاومت به جنایات رژیم صهیونیستی، سال 2022 میلادی را در زمینه تقابل با جنایتگری صهیوینست ها متمایز کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

پژوهشگران سیاسی می گویند: سال 2022 میلادی (1401 هـ.ش.) سالی متمایز برای مقاومت فلسطین بود و وجه تمایز همزمانی جنایات صهیونیست ها با پاسخگویی متقابل فلسطینی ها است.

پاسخ مبارزان مقاومت به کشتار جنین پس از 24 ساعت و نیز پاسخ سریع به کشتار اریحا از ویژگی های مهم و قابل تامل سال 2020 میلادی است.

آنچه صهیونیست‌ها را نگران می‌کند، تنوع اقدامات مقاومت فلسطین است که شلیک موشک از غزه، اقدامات مردمی فلسطین، مبارزه با سنگ، درگیری با شهرک‌نشینان در نقاط تماس، عملیات‌های فردی، اقدامات سازمان‌یافته به رهبری گردان جنین و گردان های بیت المقدس، گردان های شهدای الاقصی، تیپ نابلس، گردان های «عرین الاسود» (بیشه شیران) را شامل می شود.

اجرای عملیات‌های قهرمانانه مقاومت باعث شد که مدیر سیا (CIA) از ترس فراوان مقامات آمریکایی از تشدید مقاومت و برپایی قیام مشابه انتفاضه 2002 صحبت کند.

رژیم صهیونیستی از اقدامات مقاومت به ویژه استفاده مبارزان جنین از پهپاد برای رصد نظامیان صهیونیست در زمان تعقیب نیروهای مقاومت، بسیار نگران است و اشغالگران از توسعه این پهپادها می ترسند چون ممکن است به زودی بتوانند بر سر صهیونیست ها بمب رها کنند.

رهبران کمیته‌های مقاومت مردمی فاش کردند که رژیم اشغالگر صهیونیستی 60 درصد از نیروهای خود را در کرانه باختری فرسوده کرده است و همه این نیروها با هم فقط برای محدود کردن عملیات های انفرادی کفایت می کنند اما به هیچ عنوان توان پاسخگویی به واکنش سازمان‌یافته گروه‌های مقاومت فلسطین را ندارند.

رهبران مقاومت تأکید می‌کنند که در صورت تشدید حملات اشغالگران علیه فلسطینیان، مبارزان مقاومت در غزه آماده دفاع از همه فلسطینی‌های کرانه باختری هستند.

کارشناسان امور منطقه با اشاره به شکاف داخلی شدید در داخل اسرائیل تاکید می کنند که این رژیم از یک سو دچار شکاف دینی- سکولار و از سوی دیگر یک تقسیم غربی- شرقی و نیز یک شکاف راستگرا - راست افراطی و تندرو شده است.

کارشناسان می گویند در داخل اسرائیل حزبی وجود دارد که نتانیاهو را تهدید کرده و خواستار قتل وی شده است؛ همچنین برخی افسران این رژیم اعلام کرده‌اند که در ارتش دیکتاتوری این رژیم که تحت تاثیر کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو است، خدمت نخواهند کرد. همچنین از سربازان نیز خواسته می‌شود از سربازی خودداری کنند. همزمان شورش های داخلی، استفاده از سلاح و مشکلاتی از این قبیل امنیت رژیم اشغالگر صهیونیستی را تهدید می کند.

پربیننده ترین خبرها