هشتمین محموله کمک های ایران به زلزله زدگان سوریه وارد فرودگاه حلب شد

هشتمین محموله کمک های ایران به زلزله زدگان سوریه وارد فرودگاه حلب شد
پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 - 07:53

هشتمین محموله کمک های امدادی هلال احمر ایران به مردم زلزله ده شمال غرب سوریه، بامداد امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه حلب شد.

العالم ـ سوریه

به همراه هشتمین محموله کمک های ایران به مردم زلزله زده شمال غرب سوریه، "پیرحسین کولیوند"، رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز با هدف بازدید از روند امدادرسانی و حضور در کنار امدادگران در مناطق زلزله‌زده سوریه عازم حلب شد.

"سلمان نواب نوری" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب بامداد پنجشنبه از کولیوند و هیات همراه وی در فرودگاه حلب استقبال کرد.

۱۱ نفر از متخصصین جستجو و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از روز اول وقوع زلزله شمال غرب سوریه وارد شهر حلب شده و از همان زمان اقدام به امدادرسانی به آسیب دیدگان این حادثه غمبار کرده اند.

کولیوند پیش از این و با هدف بازدید از روند امداد رسانی و حضور در کنار امداد گران در مناطق زلزله زده ترکیه، به این کشور سفر کرده بود.

این چهارمین محموله از کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران است که مستقیما با هواپیما وارد حلب شده است.

پیش از این نیز دو محموله کمک های هوایی جمهوری اسلامی ایران به دمشق، دو محموله به لاذقیه و سه محموله دیگر نیز به حلب ارسال شده بود که با ارسال این هواپیما به حلب، تعداد هواپیماهای اعزامی کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه به هشت فروند رسید.

زلزله شهر حلب ۵۴ ساختمان این شهر را به کلی ویران کرده و موجب کشته شدن ۵۰۰ نفر و مصدوم شدن شماری زیادی از شهروندان این شهر شده که ۷۵۰ نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند.

آخرین آمارهای منتشر شده از افزایش شمار کشته های زمین‌لرزه مهیب دوشنبه (17 بهمن ماه 1401) ترکیه و سوریه به بیش از 40 هزار نفر حکایت دارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اواخر سه شنبه گذشته اعلام کرد که تلفات زمین‌لرزه مرگبار در این کشور به ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر رسیده است و ۱۰۵ هزار و ۵۰۵ زخمی تاکنون ثبت شده است.

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR)، در گزارشی اعلام کرد که تاکنون تلفات زمین‌لرزه مرگبار در سوریه به پنج هزار و ۴۱۷ نفر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها