فریبکاری غرب در ماجرای شهرک سازی های جدید صهیونیستی و غصب سرزمین فلسطینیان

فریبکاری غرب در ماجرای شهرک سازی های جدید صهیونیستی و غصب سرزمین فلسطینیان
پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 - 16:16

کارشناسان امور خاورمیانه بر این باورند که محکوم کردن شهرک سازی های جدید صهیونیستی از سوی غرب تنها اقدامی فریبکارانه در راستای گمراه کردن افکار عمومی در جهان است.

العالم - فلسطین اشغالی

پژوهشگران سیاسی می گویند که رژیم صهیونیستی سرعت شهرک سازی در سرزمین های فلسطین اشغالی پس از توافق «اسلو» را به گونه ای شدت بخشیده که تا به عمق اراضی فلسطینی یعنی کرانه باختری اشغالی برسد.

غرب شهرک سازی های جدید صهیونیستی و موج اشغال شهرک‌ها را به ظاهرا محکوم کرده اما کارشناسان منطقه آن را اقدامی در راستای ریاکاری می دانند، چرا که شاهرگ حیات رژیم اشغالگر به جامعه بین‌المللی متصل است که دقیقا توسط واشنگتن و سپس اروپا اداره می‌شود، بنابراین اگر غرب در این زمینه واقعا صادق باشد، این محکومیت باید به منزله قطع خطوط حیاتی رژیم اشغالگر باشد.

نکته قابل تامل دیگر این است که واشنگتن اجازه نخواهد داد شورای امنیت هیچ قطعنامه ای علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی تصویب کند و این اقدام نشانگر ریاکاری غرب و آمریکا است که در هرحال حامیان اصلی رژیم صهیونیستی و هرگونه اقدام جنایتکارانه اش هستند.

این تنها مردم فلسطین هستند که با مقاومت دلیرانه خود جلوی طرح های شهرک سازی رژیم اشغالگر و تجاوزات استکباری صهیونیست ها را می گیرند وگرنه هیچ قطعنامه سازمان ملل یا محکوم نمودن های ریاکارانه غرب دردی را از این ملت دوا نخواهد نکرد.

غرب ضمن محکوم کردن شهرک سازی های جدید صهیونیستی در اراضی اشغالی، آن را اقدامی غیرقانونی اعلام کرده تا از هرگونه اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت علیه این شهرک ها جلوگیری نماید چرا که اتحادیه اروپا هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ امنیتی زیر نظر واشنگتن است، بنابراین هیچ گامی بدون اجازه آمریکا بر نخواهد داشت و هرگز در شورای امنیت اقدامی مغایر با اراده واشنگتن مبنی بر حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی در همه سطوح انجام نخواهد داد.

کابینه افراطی و فاشیستی «نتانیاهو» می‌خواهد با افزایش سرعت شهرک‌سازی و حملات سیستماتیک و سازمان دهی شده، جغرافیای سرزمین فلسطین را از بین ببرد و جامعه و تشکیلات خودگردان فلسطین را از طریق سرکوب آنان متلاشی کند. کارشناسان منطقه تاکید می کنند که رژیم اشغالگر تاکنون نتوانسته و هرگز نخواهد توانست استواری ملت فلسطین را در دفاع از سرزمینشان که در حال حاضر غصب و اشغال شده، خدشه دار کند.

از سوی دیگر محکوم کردن شهرک سازی های جدید صهیونیستی از سوی غرب، تنها موضعی فریبکارانه و صرفا اقدامی برای گمراه کردن افکار عمومی در جهان است چنانکه در بیانیه برخی جناح های عربی آمده است که غرب علی رغم صدور بیانیه در محکوم کردن رژیم صهیونیستی، با سکوت خود از این اقدامات صورت گرفته توسط تل آویو از جمله عملیات شهرک سازی و یورش های نژادپرستانه علیه مردم فلسطین حمایت می کند.

اگر غرب واقعا در محكوم کردن تحركات اشغالگران برای شهرك سازي، صادق بود، روابط اقتصادي خود را با این رژیم تعليق و تجارت خود را با آن قطع مي كرد، یا اگر شده سرسوزنی این رژیم اشغالگر را در این زمینه ها تهديد می کرد.

اما با توجه به این سخن بتصلئل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که «واشنگتن از تعهد ما به شهرک سازی در کرانه باختری آگاه است» می توان گفت: اکثر تصمیم گیرندگان در واشنگتن و کاخ سفید از صهیونیست ها هستند، بنابراین در هر اقدامی که شورای امنیت بخواهد علیه شهرک‌های صهیونیستی انجام دهد، نتانیاهو به راحتی می تواند نیمی از آراء شورای امنیت را از طریق صهیونیست ها و لابی یهودی ها در واشنگتن به نفع خود برگرداند.

بنابراین سخنان «اسموتریچ» به وضوح نشان داد که نتانیاهو به هیچ اقدامی از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت اهمیت نمی‌دهد و نسبت به هر اقدام احتمالی این تشکیلات حتی در شورای امنیت بی تفاوت خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها