زلال قرآن (2090)؛

دلیل اینکه گفته می شود تمام ذرات عالم بر «وحدانیت خداوند» گواهی می دهند و همگی به تحمید، تسبیح و تنزیه ذات اقدس الهی مشغولند، چیست؟

دلیل اینکه گفته می شود تمام ذرات عالم بر «وحدانیت خداوند» گواهی می دهند و همگی به تحمید، تسبیح و تنزیه ذات اقدس الهی مشغولند، چیست؟
جمعه 28 بهمن 1401 - 14:53

العالم - زلال قرآن

به گواه آیات 22 تا 24 سوره مبارکه حشر:

« هُوَاللَّـهُ الَّذِي لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَعَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَـٰنُ الرَّحِيمُ . هُوَ اللَّـهُ الَّذِي لَا إِلَـٰهَ إِلَّاهُوَالْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُالْجَبَّارُالْمُتَكَبِّرُسُبْحَانَ اللَّـهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ. هُوَ اللَّـهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُلَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُالْحَكِيمُ»

ترجمه: (اوست خدای یکتایی که غیر او خدایی نیست که دانای نهان و آشکار عالم است، اوست بخشنده و مهربان. اوست خدای یکتایی که غیر او خدایی نیست، سلطان مقتدر عالم، پاک از هر نقص و آلایش، منزّه از هر عیب و ناشایست، ایمنی بخش دل های هراسان، نگهبان جهان و جهانیان، غالب و قاهر بر همه خلقان، با جبروت و عظمت، بزرگوار و برتر (از حدّ فکرت)، زهی منزّه و پاک خدای یکتا که از هر چه بر او شریک پندارند منزّه و (از آنچه در وهم و خیال وعقل اندیشند) مبرّا است. اوست خدای آفریننده عالم امکان و پدیدآرنده جهان و جهانیان، نگارنده صورت خلقان، او را نام های نیکو بسیار است، آنچه در آسمان ها و زمین است همه به تسبیح و ستایش او مشغولند و اوست یکتا خدای مقتدر حکیم).

حضرت حق سبحانه و تعالی، خدای احد، واحد، یکتا و مقتدری است که علم و رحمت بی انتهایش بر تمام اقطار عالم، احاطه قیومی دارد، و ظرف آنها را پُر کرده است، او پاک، منزّه، صاحب جلال، جبروت، مجد، عظمت و کبریاست، او که خالق کل مخلوقات و نگارنده صورت هاست، صاحب اسماء حسنی و صفات علیاست، و آنچه در آسمانها و زمین است تماماً ستایش کننده جمال و کمال او بوده و او را تحمید، تسبیح و تنزیه می نمایند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها