هواپیمای معاون رئیس جمهور آمریکا نقص فنی پیدا کرد

هواپیمای معاون رئیس جمهور آمریکا نقص فنی پیدا کرد
يکشنبه 30 بهمن 1401 - 01:18

بر اساس گزارش یک خبرنگار آمریکایی، هواپیمایی که قرار بود معاون رئیس جمهور آمریکا را بعد از شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به کشورش بازگرداند دچار نقص فنی شده است.

العالم - آمریکا

خبرنگار یک رسانه آمریکایی امروز شنبه بعد از شرکت «کامالا هریس» در کنفرانس امنیتی مونیخ در توئیتر اعلام کرد، هواپیمای بوئینگ C-32A مخصوص معاون رئیس جمهور آمریکا دچار نقص فنی شده است.

به گفته این خبرنگار آمریکایی بعد از وقوع این اتفاق یک هواپیمای ترابری نظامی آمریکا برای بازگرداندن هریس در نظر گرفته شد.

«جنیفر جاکوبز»، خبرنگار خبرگزاری «بلومبرگ» در توئیتر نوشت: «هواپیمای آبی و سفید معاون رئیس جمهور آمریکا دچار نقص فنی شد. کامالا هریس با یک هواپیمای پشتیبانی C-17 از آلمان به آمریکا باز می‌گردد.»

این خبرنگار آمریکایی ویدیویی از سوار شدن هریس به هواپیمای ترابری ارتش آمریکا منتشر کرده و گفت، که هواپیمای او پرواز کرده است. هواپیمای او طبق اعلام کاخ سفید اوایل روز یکشنبه در پایگاه نظامی «اندروز» در نزدیکی واشنگتن به زمین می‌نشیند.

کامالا هریس در کنفرانس امنیتی مونیخ در اظهارتی تند علیه روسیه گفت: «هر چقدر هم زمان بگذرد، واشنگتن از کی‌یف حمایت خواهد کرد. پس از گذشت یک سال از جنگ اوکراین، روسیه اکنون ضعیف‌تر شده است. عدالت باید در جنگ کنونی در اوکراین برقرار شود.»

معاون رئیس جمهور آمریکا با لحنی تهدیدآمیز مدعی شد، روسیه در اوکراین مرتکب «جنایات ضدبشری» شده و باید «عدالت در قبال مسببان این جنایات اجرا شود.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها