رئیس جمهور تونس بازداشت شدگان را به توطئه علیه امنیت ملی متهم کرد

رئیس جمهور تونس بازداشت شدگان را به توطئه علیه امنیت ملی متهم کرد
يکشنبه 30 بهمن 1401 - 13:18

قیس سعید، رئیس جمهور تونس کسانی را که اخیرا دستگیر شده‌اند به توطئه علیه امنیت ملی متهم کرد و آنها را عامل ورشکستگی بانک‌ها دانست.

العالم - تونس

کارشناسان مسائل سیاسی اعلام کرده اند که قیس سعید برکناری برخی افراد از سمت‌های دولتی و دیپلماتیک را فرصتی جدید برای پیشبرد روند برنامه‌های دولت و ایجاد تغییرات ملموس و حفاظت از امنیت و ثبات کشور می داند.

دفتر ریاست جمهوری تونس هم با انتشار بیانیه ای در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرد که قیس سعید در دیدار اخیر با توفیق شریف، وزیر کشور و فرماندهان امنیتی در جریان نشست پریروز کارتاژ در تونس، با آنها درباره روند حوادث در پرونده توطئه علیه امنیت داخلی و خارجی رایزنی کرده است.

از سوی دیگر اتحادیه کل مشاغل تونس، به عنوان بزرگترین سندیکای مشاغل در این کشور دیروز شنبه تظاهراتی را در شهرهای صفاقس، نابل، المنستیر در شرق و قیروان در مرکز و بنزرت در شمال و جندویه در شمال غرب و توزر در جنوب غرب و القصرین در غرب در اعتراض به آنچه که تجاوز به حقوق و آزادی سندیکاها توصیف کرده است راه انداخت.

انجمن قضات نیز خواستار پرهیز از بهره برداری سیاسی از دادستانی کل، در جریان بازداشت تعدادی از سیاست مداران سرشناس شد.

این تظاهرات در راستای اعتراض به بازداشت یکی از اعضای برجسته سندیکا در بخش حمل و نقل و احضار بقیه برای بازجویی صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها