درگیری میان فلسطینیان و پلیس رژیم صهیونیستی به دنبال اعلام نافرمانی مدنی در قدس

يکشنبه 30 بهمن 1401 - 22:01

به دنبال اعلام نافرمانی مدنی در چندین شهر و اردوگاه در شرق قدس اشغالی، امروز یکشنبه درگیری های شدیدی میان جوانان فلسطینی و پلیس رژیم صهیونیستی رخ داد.

العالم - فلسطين

منابع فلسطینی خاطرنشان کردند که رژیم صهیونیستی عناصر خود را برای برداشتن موانع و لاستیک ها و سطل زباله هایی که جوانان در ورودی های محله ها در شرق قدس اشغالی قرارداده بودند، اعزام کرد.

به گفته این منابع، چندین شهرک در قدس اشغالی شاهد درگیری‌های شدید با پلیس رژیم اشغالگر بود که از خودروهای سنگین برای بازگشایی ورودی های محله ها استفاده می کرد.

این در حالی است که مدارس در چند شهرک در قدس اشغالی تعطیل شدند. کارگران نیز در راستای اعتصاب سراسری از رفتن به محل کار خود امتناع کردند.

اعتصاب سراسری یکی از گام های نافرمانی مدنی است که نیروهای ملی و اسلامی و جوانان در قدس برای محکومیت سیاست ها و جنایتهای رژیم اشغالگر در پیش گرفتند.

ورودی های اردوگاه شعفاط و عیسویه و عنانا و شهرک الرام از بامداد امروز بسته شدند. درگیری هایی نیز در ورودی روستای العیسویه و جبل المکبر رخ داد.

احمد الرویضی مشاور تشکیلات خودگردان در امور قدس شریف گفت: با توجه به عملیات تخریب خانه های فلسطینیان و شهرکسازی های گسترده، اهالی قدس حق دفاع از خود را دارند.

پیش از این، گروه‌های ملی، اسلامی و جوانان در قدس در بیانیه‌ای خواستار اعتصاب سراسری در روز یکشنبه و نافرمانی مدنی در مناطق قدس و حومه آن شدند.

وزارت امور خارجه و مهاجران تشکیلات خودگردان فلسطین سیاست ایتامار بن گویر وزیر به اصطلاح امنیت داخلی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس که مبتنی بر اعمال مجازات های دسته جمعی و پاکسازی نژادی است، محکوم کرد.

وزارت امور خارجه و مهاجرت با صدور بیانیه ای تاکید کرد که اقدامات بن گویر بیانگر شکست رژیم صهیونیستی در الحاق قدس و یهودی سازی آن و اعمال سیطره بر آن است. همچنین این اقدامات نشان می دهد که قدس شرقی اشغالی جزء لاینفک از فلسطین اشغالی است.

پربیننده ترین خبرها