کره شمالی دو موشک بالستیک دیگر شلیک کرد

کره شمالی دو موشک بالستیک دیگر شلیک کرد
دوشنبه 1 اسفند 1401 - 07:57

کره شمالی در حالی امروز (دوشنبه) دو موشک بالستیک دیگر از سواحل شرقی خود شلیک کرد که دو روز پیش نیز یک فروند موشک قاره‌پیما شلیک کرده بود.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی روز دوشنبه دو موشک بالستیک دیگر از سواحل شرقی خود شلیک کرد؛ اقدامی که تنها دو روز پس از شلیک موشک قاره‌پیما رخ داده است.

ارتش کره شمالی دو روز پیش یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۵» را در جریان رزمایش «شلیک ناگهانی» با هدف تأمین بازدارندگی اتمی قدرتمند این کشور پرتاب کرد.

پرتاب موشک بامداد دوشنبه سومین آزمایش تسلیحاتی بزرگ کره شمالی در سال جاری پس از تهدید پیونگ یانگ به پاسخ «بی‌سابقه مستمر و قوی» است. این پرتاب همزمان با آن است که کره جنوبی و ایالات متحده برای برگزاری مانور نظامی سالانه خود طی ماه آینده به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با توان موشکی کره شمالی آماده می‌شوند.

رسانه‌های دولتی کره شمالی تایید کردند که این کشور روز دوشنبه دو موشک شلیک کرد و نقاطی را در فاصله ۳۹۵ کیلومتری و ۳۳۷ کیلومتری مورد هدف قرار داد.
خبرگزاری رسمی کی‌سی‌ان‌ای در این خصوص نوشت: «راکت‌انداز چندگانه ۶۰۰ میلی‌متری، امکانی برای استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی است که می‌تواند فرودگاه دشمن را فلج کند.»
وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که دو موشک بالستیک مورد اشاره به حداکثر ارتفاع ۱۰۰ کیلومتر و ۵۰ کیلومتر رسیدند و مسافتی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کردند و در نهایت خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمدند.
این وزارتخانه افزود که با همکاری ایالات متحده در حال جمع‌آوری اسناد و اطلاعات مربوط به این موشک‌هاست.
کره شمالی دو روز پیش یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیما «هواسونگ-۱۵» را در جریان رزمایشی نظامی شلیک کرد که می‌تواند هر نقطه‌ای را در ایالات متحده هدف قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها