معترضان ضدجنگ در واشنگتن تظاهرات کردند

معترضان ضدجنگ در واشنگتن تظاهرات کردند
دوشنبه 1 اسفند 1401 - 09:29

گروهی از معترضان ضدجنگ با برگزاری تظاهراتی در واشنگتن خواستار توقف ارسال سلاح به اوکراین، انحلال ناتو و مشارکت چین و روسیه در ایجاد دنیای چندقطبی شدند.

العالم - آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، این تظاهرات یکشنبه به وقت محلی و با عنوان «خشم علیه ماشین جنگی» برگزار شد.

تظاهرات‌کنندگان ابتدا مقابل بنای یادبود لینکلن تجمع کردند و سپس به سمت کاخ سفید حرکت کردند تا فهرست خواسته‌های ده‌گانه خود را به کاخ سفید ارائه کنند.

توقف هزینه جنگ اوکراین، مذاکره با روسیه برای رسیدن به صلح و انحلال ناتو از خواسته های آنها بود.

حدود یک هزار نفر از جمله شماری از سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، فعالان و مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا در آن شرکت داشتند. یکی از سازماندهندگان شمار شرکت‌کنندگان را سه هزار نفر برآورد کرد.

ران پال سناتور سابق ایالت کنتاکی از حزب جمهوریخواه، دنیس کوسینیچ سناتور سابق اوهایو از حزب دموکرات و تولسی گابارد عضو سابق مجلس نمایندگان از حزب دموکرات نیز در این تظاهرات شرکت کردند.

تارا رید مشاور سابق سنا به اسپوتنیک گفت: ما از افغانستان به اوکراین رسیدیم. این وضعیت باید متوقف شود. افراد بسیار زیادی جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: دشمن، مجتمع‌های نظامی-صنعتی و یک رژیم بسیار فاسد است؛ رژیم بایدن.

رید، بایدن را متهم کرده است که در سال ۱۹۹۳ یعنی زمانی که مشاور سنا بود، به وی تعرض جنسی کرده است. دولت بایدن این اتهام را رد کرده اما رید گفته که اگر کنگره تحقیقی در این باره انجام دهد حاضر است سوگند یاد کرده و شهادت بدهد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها