برنامه کامل امیر عبد اللهیان در سفر به عراق

پنج‌شنبه 4 اسفند 1401 - 14:11

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در دومین روز سفر به عراق با شماری از مقامات و شخصیت های برجسته این کشور دیدار و درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای با آنها گفتگو کرد.

العالم - عراق

به گزارش خبرنگار العالم در بغداد، امیرعبداللهیان با "فائق زیدان"، رئیس شورای عالی قضات عراق دیدار کرده و با او درباره آخرین مراحل و سیر پرونده ترور سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس گفتگو کرد.

وی همچنین با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق هم دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار العالم وزیر خارجه ایران قرار است امروز با هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح و رشید العزاوی، دبیر کل حزب اسلامی دیدار کند.

وی در این سفر تا کنون با فؤاد حسین، همتای عراقی خود و عبد اللطیف جمال رشید، رئیس جمهور و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق دیدار کرده است.

امیر عبداللهیان در دیدار با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق بر ضرورت توسعه روابط بین تهران و بغداد تأکید کرد.

نخست وزیر عراق نیز در دیدار با امیر عبد اللهیان بر ادامه روابط با ایران به بهترین شکل تآکید کرد. امیر عبداللهیان هم از میانجی گری عراق برای نزدیک کردن دیدگاه کشورهای ایران و عربستان و مصر و بازگشت به توافق هسته ای استقبال کرد.

وی همچنین در دیدار با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با اشاره به روابط عمیق و مشترکات دو کشور بر حمایت ایران از عراق و روند توسعه و ثبات این کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در چارچوب دیدارهای رسمی و غیر رسمی خود در این سفر، دیروز چهارشنبه هم در بغداد با فالح الفیاض، رئیس شورای حشد الشعبی و نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون دیدار کرد.

این سفر دیروز چهارشنبه به منظور تقویت روابط بین دو ملت دوست و برادر و بررسی مسائل مورد توجه دو کشور، آغاز شده و به مدت دو روز ادامه می یابد.

پربیننده ترین خبرها