تأکید امیرعبداللهیان بر حل و فصل سریع موضوع مطالبات بانکی ایران از عراق

تأکید امیرعبداللهیان بر حل و فصل سریع موضوع مطالبات بانکی ایران از عراق
پنج‌شنبه 4 اسفند 1401 - 19:14

وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس مجلس اعلای عراق حل و فصل سریع موضوع مطالبات بانکی ایران از عراق را اقدامی مفید برای آینده تعاملات اقتصادی دو کشور خواند.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات و شخصیت‌های سیاسی عراقی، امروز (پنجشنبه) چهارم اسفند با «شیخ همام حمودی» رئیس مجلس اعلای عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان، تشکیل دولت جدید عراق را به رئیس مجلس اعلای عراق تبریک گفت و از مساعی وی برای شکل گیری اجماع در تشکیل دولت قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین وضعیت تعاملات سیاسی و اقتصادی، حل و فصل سریع موضوع مطالبات بانکی ایران از عراق را اقدامی مفید برای آینده تعاملات اقتصادی دو کشور خواند.

شیخ همام حمودی نیز در این دیدار، مجلس اعلای عراق را به عنوان شجره طیبه‌ای، یادگار حضرت امام خمینی (ره) و حمایت‌های امام خامنه‌ای نامید و گفت که پس از سقوط صدام، تا ۱۰ سال عراق به دلیل اشغال نظامی، جنگ داخلی و داعش، اساسا استقلالی واقعی نداشت و الحمدلله به تدریج به سمت این استقلال مقدس حرکت کرده و بدان دست یافت.

وی تعاملات اقتصادی و به ویژه واردات گاز و برق عراق از ایران را بسیار پراهمیت خواند و خواسته به حق ایران برای تسویه حساب معوقات بانکی را کاملا منطقی و سزاوار پیگیری جدی دانست.

دیدار رئیس حزب اسلامی عراق با امیرعبداللهیان

«رشید العزاوی» رئیس حزب اسلامی عراق امروز در محل سفارت ایران با امیرعبداللهیان دیدار کرد. وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت نقش احزاب مختلف در تشکیل دولت جدید عراق، ضرورت اتحاد جریانات مختلف مذهبی، دینی و سیاسی را یادآور شد.

رشید العزاوی هم در این دیدار ضمن تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به اهتمام به احزاب عراقی، به ذکر خاطراتی از توجه ویژه شهید سردار سلیمانی به احزاب و جامعه سنی عراق پرداخت.

پربیننده ترین خبرها